مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مطرح کرد

بدهی ۹۹۵ میلیاردتومانی کارفرمایان گیلانی به تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه کارفرمایان گیلانی ۹۹۵ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی استان بدهی قطعی دارند، گفت: به‌منظور جلوگیری از اختلال در روند ارائه تعهدات باید دراسرع‌وقت نسبت به تعیین‌ تکلیف از طریق پرداخت نقدی یا تقسیط آن اقدام کنند.

بدهی ۹۹۵ میلیاردتومانی کارفرمایان گیلانی به تأمین اجتماعی

به گزارش هشت‌دی علی حسین نژاد در نشست کمیته وصول سازمان تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه مطابق قانون مطالبات تامین اجتماعی از اشخاص حقیقی و حقوقی در زمره ممتازه بوده و در شرایط مشابه با سایر ادارات و بانکها در اولویت قرار دارد ضمن قدردانی از اتمام به موقع بیمه کارگاهی نیمه اول سالجاری، اظهار کرد: گزارش های آماری مربوطه بیانگر دیون ۱۲۵۸ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی استان است که ۹۹۵ میلیارد تومان آن قطعی است.

وی با اشاره به اینکه ۷۹ درصد مبلغ بیلان دوره جدید (لغایت شهریورماه سال ۱۴۰۱) مربوط به بدهی‌های قطعی و ۲۱ درصد آن بدهی های برآوردی جدید است خاطر نشان کرد: باید از طریق مکاتبه با مجامع کارفرمایی و سرشاخه‌های عمده این قشر و ارتباط نزدیک با آنها، از کارفرمایان مدیون جهت تعیین تکلیف دیون دعوت گردد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه سازمان به عنوان مجموعه‌ای عمومی و غیردولتی به دلیل عدم استفاده از بودجه دولت، متکی به حق بیمه های وصول شده بابت ارائه مطلوب تعهدات است اذعان کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد خلل در انجام این مهم باید در کوتاهترین زمان ممکن وضعیت بدهی‌ها رسیدگی گردد.

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه تامین اجتماعی استان همسو با رویکرد دولت مردمی در جهت حمایت از اشتغال و تولید تلاش نموده تا حتی المقدور از ابزارهای قانونی خود همچون بازداشت حساب و توقیف اموال و … استفاده ننموده و با تعامل و گفتمان و مذاکره بهترین راهکارها جهت تسویه دیون کارفرمایان را اتخاذ نماید اظهار کر: باید تمهیداتی اتخاذ گردد تا با شرایط تقسیطی فراهم شده به منظور مساعدت به کارفرمایان، این امر تسهیل گردد.

وی همچنین از همکاران خواست تا در مورد بدهی های برآوردی نیز که رقمی حدود ۲۶۳ میلیارد تومان را در برمی‌گیرد برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و در صورت اعتراض کارفرمایان، در کوتاهترین زمان رسیدگی به پرونده در هیات های تشخیص مطالبات انجام پذیرد.

شایان ذکر است بر اساس آخرین صورتحساب صادره بیش از ۲۴۲۰۰ کارفرمای گیلانی دارای بدهی بیمه‌ای به تامین اجتماعی استان هستند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه