افزایش ۹۷ درصدی کشفیات اشیای عتیقه در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان گفت: کشفیات اشیای عتیقه طی ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، افزایش ۹۷ درصدی داشته است.

افزایش ۹۷ درصدی کشفیات اشیای عتیقه در گیلان

به گزارش هشت دی، فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر مبارزه جدی مجموعه انتظامی با افرادی که به هر نحوی قصد سوء استفاده از میراث فرهنگی و به تاراج بردن این سرمایه‌های ملی را دارند، حفاظت از میراث فرهنگی را یک وظیفه همگانی عنوان و اظهار کرد: در راستای تحقق فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در خصوص جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو به میراث فرهنگی، طرح‌هایی در این خصوص پیش‌بینی و اجرا شده است.

وی در تشریح اقدامات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در ۹ ماهه سپری شده از سال جاری ضمن اشاره به کشف هزار و ۹۷ عدد شیء عتیقه، ۳۰ دستگاه فلزیاب و ۳۰ مورد حفاری غیر مجاز، افزود: کشفیات اشیای عتیقه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹۷ درصدی داشته است. در این راستا ۱۳۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل ۲۹ فقره پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار “عزیزاله ملکی” در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس از آنها خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران آثار باستانی، منابع طبیعی و ملی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه