وزیر اقتصاد: در بودجه سال آینده حداقل حقوق کارکنان دولت ۷ میلیون تومان دیده شده است

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ نهایی شده و به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، گفت: در بودجه سال آینده حداقل حقوق کارکنان دولت ۷ میلیون تومان و میزان افزایش حقوق ۲۰ درصد دیده شده است.

وزیر اقتصاد: در بودجه سال آینده حداقل حقوق کارکنان دولت ۷ میلیون تومان دیده شده است

به گزارش ۸دی،سید احسان خاندوزی امروز سه شنبه(۲۰ دی) در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت زهرا (س) گفت: از مردم می خواهم با توجه به رسیدن جبهه هوای سرد به کشور، با مدیریت مصرف گاز مانع از  این شوند که در روند گاز رسانی اخلال ایجاد شود.

وی افزود: یکی از مهمترین متغیرها که در گذشته اجازه رشد به کشور را نمی‌داده است کاهش سرمایه‌گذاری در کشور است، در برخی سال‌ها به اندازه استهلاک هم سرمایه نداشتیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: با تدابیری که اتخاذ شد ۳/۹ درصد سرمایه‌گذاری رشد داشته است که موید کاهش بیکاری است، طبق آخرین اطلاعات نرخ بیکاری در کشور به ۸/۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

خاندوزی افزود: سرمایه گذاری در بخش ساختمان به ۳/۹ درصد افزایش پیدا کرده است و این ارقام چشم انداز مثبتی را در قبال آینده نشان می‌دهد. میزان رشد نقدینگی ۷ درصد کمتر از آغاز به کار دولت است که در مجموع نشان دهنده انضباط پولی است.

وی در مورد عملکرد بودجه ای گفت: انضباط بودجه‌ای و کاهش هزینه‌های اضافه ۸۸ درصد رقم بودجه محقق شده است. ناترازی‌های بودجه به کمترین عدد در سال‌های گذشته رسیده است، ۳۳ هزار میلیارد تومان کمتر از قبل انتشار اوراق داشتیم.

وزیر اقتصاد گفت: در شش ماه اول امسال ۳.۹ درصد افزایش سرمایه‌گذاری در کشور ثبت شده است. نرخ بیکاری به ۸.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه  لایحه بودجه ۱۴۰۲ نهایی شده و به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت گفت: در بودجه سال آینده حداقل حقوق کارکنان دولت ۷ میلیون تومان و میزان افزایش حقوق ۲۰ درصد دیده شده است.

وزیر اقتصاد در مورد عرضه خودرو در بورس گفت: میراث دار کاهش عرضه در صنعت خودرو بودیم، از طرفی خیلی از تقاضاها سرمایه داری است نه مصرفی،  وزارت صمت توانسته ۱۸ درصد تولید خودرو و ۳۰ درصد عرضه خودرو و ۴۰۰ درصد تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه نه ماه سال قبل  را  افزایش دهد، ۴۰۰۰ دستگاه در بورس کالا ارائه شده و ۱۵۰۰ سفارش خودرو نهایی شده است.

وی در مورد مشکلات پیش آمده در بورس کالا گفت:  با توجه به سازو کار کاملا شفاف بورس کالا، آیند است ۴۷۰۰میلیارد تومان ناشی از اختلاف کارخانه و بازار واقعی به مردم برسد. در برخی موارد خودرویی که در بازار آزاد ۵۰۰ میلیون معامله می شده است در بورس حدود ۳۰۰ میلیون خرید و فروش شد.

 خاندوزی در مورد ساماندهی کولبران افزود: مسأله کولبری یکی از مسایل پیچیده است که نفع آن به برخی از شبکه‌ها می رسد. لایحه‌ای از جانب دولت به مجلس ارسال شده که به مرز نشینان اجازه می‌دهد تا میزان مشخصی به واردات کالا بپردازند.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد مالیات بر عابدی سرمایه توضیح داد: مالیات بر سوداگری اساساً با هدف تنظیم گری رفتار نامطلوب اقتصادی است. کشورهایی که دهه هاست این اقدام را انجام داده اند در آمد زیادی از آن کسب نکرده‌اند، هدف ما کسب درآمد برای دولت نیست صرفا تنظیم گری بازار است.

خاندوزی  تصریح کرد: در نسبت تقدم یا تاخیر بودجه و برنامه توسعه دو دیدگاه وجود دارد، دولت لایحه بودجه را طبق درخواست مجلس که اعداد کلی باید منتشر شود ارسال کرد، در مورد جداول هم باتوجه به اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس درخواست ارسالش را داشت در جلسه فردا صبح هیات دولت تصویب و ارسال شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه