تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی در گفتگو با هشت‌دی:

حمله ایران به «عین الاسد» هژمونی آمریکا را شکست

تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران حمله ایران به «عین الاسد» هژمونی آمریکا را شکست، گفت: ایران پایگاه نظامی کشوری را هدف حمله موشکی قرار داده که در دنیا کسی جرأت ندارد به آن نگاه‌چپ کند و این به‌هیچ‌وجه شوخی نیست.

حمله ایران به «عین الاسد» هژمونی آمریکا را شکست

حیدر زارع در گفتگو با خبرنگار هشت‌دی در رابطه با اهمیت حمله ایران به پایگاه آمریکایی «عین الاسد»، اظهار کرد: ایران در پی شهادت سردار سلیمانی آمریکا را تهدید کرد و بعد از آن یک اقدام اولیه هم انجام داد پس این اقدام نباید کوچک دیده شود؛ ایران پایگاه نظامی کشوری را هدف حمله موشکی قرار داده که در دنیا کسی جرأت ندارد به آن نگاه چپ کند و این به‌هیچ‌وجه شوخی نیست.

وی با بیان اینکه این اقدام ایران حمله به هژمونی آمریکاست و این مهم برای آمریکا بیش از آنکه تصور کنید مهم است، ادامه داد: ایران کار بسیار مهمی را انجام داد، کاری که هیچ‌کس جرأت انجام آن را نداشته و ندارد.

 تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی با بیان‌ اینکه این حمله نشان داد که انتقام ایران قطعی است، افزود: ترسی که انتقام از عاملان شهادت سردار سلیمانی ایجاد می‌کند و ترسی که از زمان حمله ایران ایجاد می‌شود هم کم‌تر از اصل انتقام نیست.

زارع با بیان اینکه برای آمریکا غیرقابل‌درک است که ایرانی که تا دیروز بر آن استیلا داشت امروز بخواهد آن را و مقامات ارشد این کشور را مانند رئیس‌جمهور سابقش در لیست قرمز خود قرار دهد، گفت: هزینه سنگین مراقبت و محافظت از عاملان شهادت سردار سلیمانی خود شرایطی بغرنج برای آمریکا است.

وضعیت امروز آمریکا به چالشی بزرگ‌ برای این کشور تبدیل شده

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این وضعیت که اولین‌بار است آمریکا در حال تجربه آن است به یک چالش بزرگ‌ برای این کشور تبدیل شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که برخی شبهاتی وارد می‌کنند که ایران آمریکا را از حمله موشکی مطلع کرده و آمریکا نیروهایش را از پایگاه «عین الاسد» خارج کرده بود، گفت: به گفته فرماندهان نظامی در ابتدا قرار بود پایگاه «التاجی» در عراق که به مرز ایران نزدیک‌تر است مورد حمله قرار بگیرد و این را در حد محرمانه اعلام کرده بودند و تا لحظه آخر هیچ‌کس جز افرادی که قرار بود این عملیات را انجام دهند نمی‌دانستند که هدف ایران پایگاه «عین الاسد» است و شواهد و قرائن این‌طور نشان می‌دهد که ظاهراً آمریکایی‌ها «التاجی» را یک مقدار تخلیه کرده و به «عین الاسد» بردند.

میزان تلفات حمله ایران برای آمریکا یک آبروریزی بود

زارع با بیان اینکه آمریکا تلفات حمله ایران به پایگاه «عین الاسد» را به این دلیل گردن نگرفت؛ چون برای ابهت این کشور بسیار شکننده بود، بیان کرد: تلفات حمله ایران برای آمریکا یک آبروریزی بود چرا که در این چند دهه هیچ دولتی جرأت نکرد به مواضع آمریکا تعرض کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه