«هشت‌دی» گزارش می‌دهد:

سیلی محکم سپاه به قلدری که ادعای ابرقدرتی دارد

 ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ حمله به پایگاه عین الاسد که مجهزترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق است دشمن را مستأصل کرده و ادعای ابرقدرتی آن را زیر سئوال برده است؛ اما به فرموده مقام معظم رهبری این تنها یک سیلی محکم برای آمریکایی‌ها بوده و انتقام واقعی با خروج کامل آمریکا از منطقه محقق می‌شود.

سیلی محکم سپاه به قلدری که ادعای ابرقدرتی دارد

به گزارش خبرنگار «هشت‌دی»، انتقام سخت نامی است که نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر روی حملات خود به یکی از ۱۴ پایگاه نظامی آمریکا در کشور عراق یعنی «عین الاسد» گذاشته است؛ عملیاتی که با هدف انتقام گرفتن از ریخته‌شدن ناحق خون سردار پرافتخار کشور یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 این حمله که بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ توسط نیروی هوایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت در ساعت ۱:۲۰ بامداد یعنی همان ساعت هدف قرارگرفتن خودروی شهید قاسم سلیمانی رخ داد و به نوعی ضربه شصتی به دشمن بود تا بداند دوران بزن در رو و ادعای پوچ و واهی ابرقدرتی تمام شده است.

 حمله به پایگاه عین الاسد که دورترین و مجهزترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق بلکه در خاورمیانه بود از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز بی‌سابقه است و به همین دلیل نیز مورد توجه همگان قرار گرفته و به نوعی دشمن را مستأصل کرده است؛ زیرا این حملات به پایگاه کشوری شده که ادعای ابرقدرتی دارد و تاکنون هیچ کشوری جز ایران جرئت حمله به آن را نداشته است.

 انتقام سخت در راه است

 مقام معظم رهبری در رابطه با اصابت موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی فرمودند: «این‌که ملتی با چنین قدرت و توان روحی به یک قدرت متکبر و زورگوی عالم سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی است، پس این روز بزرگ نیز جزو ایام‌الله است.»

 طبق فرموده رهبر معظم انقلاب این حمله یک سیلی محکم به آمریکا است و انتقام واقعی زمانی گرفته می‌شود که آمریکایی‌ها از منطقه خارج شوند.

حجم تلفات و خسارات وارد شده به آمریکا طی حملات به پایگاه عین الاسد

سپاه در این عملیات از دو موشک فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر و قیام با برد ۸۰۰ کیلومتر استفاده کرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت که تلفات این حمله، ۸۰ کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی بوده است. همچنین شبکه المیادین گزارش داد که بالگردهای آمریکایی در حال انتقال تلفات از پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق هستند.

اگر چه آمریکایی‌ها در ابتدا درباره حجم خسارات وارده سکوت کردند؛ اما یک هفته بعد از حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد پنتاگون اذعان کرد که «یازده سرباز» آمریکایی دچار «ضربه ملایم مغزی» شده‌اند. دو هفته بعد نیز ترامپ گفت «شاید سربازان آمریکایی در عین الاسد فقط سردرد گرفته باشند.» این در حالی است که یک روزنامه کویتی از انتقال ۱۶ سرباز آمریکایی به بیمارستان این کشور خبر داد. واشنگتن‌پست هم در گزارشی نوشت برخی سربازان آمریکایی به مرکز درمانی منطقه لاندستول در آلمان منتقل شده‌اند و سی‌ان‌ان هم گزارش داد که ۶۴ سرباز آمریکایی بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد عراق دچار آسیب مغزی شده‌اند.

 نفی نظام سلطه و تقابل با استکبار شعار ماندگار انقلاب اسلامی است

 مهدی عزیزی، مسئول معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرنگار «هشت‌دی»، با بیان اینکه پایگاه عین الاسد یکی از ۱۴ پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق است اظهار کرد: عملیات سپاه پاسداران علیه این پایگاه در ساعت یک و بیست دقیقه بامداد و در تناسب زمانی شهادت سردار سلیمانی صورت گرفت و حسب فرمایش مقام معظم رهبری این اقدام سپاه پاسداران اگر چه سیلی سختی بود؛ اما هدف اصلی آن انعکاس ضرورت خروج آمریکایی‌ها از منطقه بود.

 وی افزود: این اقدام میدانی جمهوری اسلامی ثابت کرد شکست ابهت پوشالی آمریکایی‌ها که بعد از جنگ جهانی دوم از جانب هیچ دولتی میسر نبوده توسط جمهوری اسلامی عملیاتی خواهد شد و درایت کامل و قدرت کافی در این راستا را دارد.

 عزیزی خاطرنشان کرد: ایجاد و تقویت اعتماد به نفس در محور مقاومت، حفظ امنیت و ثبات در منطقه، جلوگیری از شیطنت‌های عناصر فرامنطقه‌ای و نمایش قدرت نظامی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی از دیگر اهداف این اقدام است.

 وی با اشاره به مهم‌ترین پیام‌های حمله به پایگاه هوایی عین الاسد بیان کرد: این حمله نشان داد که ما در مقابل هرگونه تعرض به جغرافیا و منافع ملی بلافاصله اقدام عملی خواهیم کرد و پذیرای نظام کدخدایی و هژمونی متکبرانه و استکباری آمریکا نیستیم و نفی نظام سلطه و تقابل با استکبار از شعارهای جهانی و ماندگار انقلاب اسلامی است.

 معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به پیامدهای عملیات سپاه در منطقه عنوان کرد: تقویت هرچه بیشتر محور مقاومت در مبارزه با گروه‌های تروریستی و… تذکر عملی و میدانی به برخی دولت‌ها و گروه‌های تروریستی دست‌نشانده در منطقه که سابقه تحقق اهداف شوم آمریکا و غرب را در منطقه دارند، تغییر نگرش سیاسی در داخل آمریکا و سرشکستگی دولت وقت آمریکا (ترامپ) که منجر به شکست انتخاباتی هم شد.

 وی تصریح کرد: به گفته کارشناسان نظامی و سیاسی آمریکایی، موشک‌های بکارگرفته شده در این حمله غیر قابل رهگیری و بسیار دقیق بوده است و مسلماً قدرت میدان برای هر کشور یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بالندگی در عرصه‌های دیپلماسی است چرا که راهبرد مبتنی بر توازن گرایی منطقه‌ای و تغییر رویکرد بسیاری از کشورها از جمله چین، روسیه و… در این راستا قابل تحلیل است.

 هدف عملیات عین الاسد شکستن قدرت پوشالی و توهمی آمریکا است

عزیزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با این اقدام میدانی به دنبال تلفات انسانی نبوده و هدف شکستن قدرت پوشالی و توهمی آمریکا است افزود: به دنبال ضربه به ماشین جنگی آمریکایی‌ها، ضربه به مرکز کنترل فرماندهی، یگان‌های پهپادی و نمایش این آسیب‌پذیری برای افکار عمومی بالاخص رزمندگان محور مقاومت برای خودباوری بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: اذعان خود آمریکایی‌ها این اقدام ایران سریع و خشن بوده است. اگرچه حسب فرمایش مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین هدف ما اخراج کامل آمریکا از منطقه است و خلاصه در حمله به یک پایگاه نظامی نخواهد شد.

 معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه قطعاً نمی‌توان تنها یک عملیات انجام‌گرفته در یک یا چند پایگاه نظامی را پاسخی به جنایات تاریخی آمریکا در منطقه و جهان قلمداد کرد گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از جنایت عظیم آمریکا مبنی بر شهادت حاج قاسم پاسخ‌های متعددی به حکومت‌های مستبد وارد کرده که در آینده نیز قوی‌تر دنبال خواهد شد.

 جمهوری اسلامی ایران به دنبال انتقام همه مظلومان و مستضعفان است

 عزیزی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران طبیعتاً به دنبال انتقام همه مظلومان و مستضعفان جهان در هر نقطه از دنیا نسبت به ظلم و ستم خواهد بود افزود: این موضوع از رویکردهای ماندگار جمهوری اسلامی ایران است که همیشه یار و یاور مظلوم باشد و در راستای نفی نظام سلطه گام بردارد.

 معاون سیاسی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: انتقام اصلی به فرموده مقام معظم رهبری زمانی است که آمریکا و سایر دولت‌های ظالم و مستکبر از منطقه خارج شوند و قطعاً ما در آینده بسیار نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه