بیش از ۶۶ هزار واحد خون در گیلان اهدا شد

مدیرکل انتقال خون گیلان از مراجعه و اهدای خون ۶۶ هزار و ۵۹۷ گیلانی به مراکز اهدای خون به بیماران نیازمند خون خبر داد.

بیش از ۶۶ هزار واحد خون در گیلان اهدا شد

به گزارش ۸دی،بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: در ۹ ماه امسال ۶۶ هزار و ۵۹۷ گیلانی به مراکز اهدای خون مراجعه و به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.

وی افزود: ۳۷ هزار و ۱۶۳ نفر از این خیران اهدا کنندگان مستمر و ۱۹ هزار و ۲۹۵ نفر اهدا کننده با سابقه و ۱۰ هزار نفر برای نخستین بار خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: با اضافه شدن ناوگان خونگیری به اداره کل انتقال خون گیلان اهدا کنندگانی که به مراکز خونگیری دسترسی ندارند هم می‌توانند به بیماران خون اهدا کنند.

بابک پاکدل با اشاره به فصل سرد سال تصریح کرد: به دلیل سرمای هوا، اهدا کنندگان کمتر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و به همین دلیل ذخایر خونی استان کاهش می‌یابد.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان اهدا می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسمی و عمل‌های جراحی مصرف می‌شود.

گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های خونی است.

پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان رشت، بندرانزلی، لاهیجان، آستارا، تالش، فومن، لنگرود و رودسر فعال است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه