استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی:

سردار سلیمانی مانع رخ دادن یک فاجعه انسانی در منطقه شد/ تامین امنیت مهم ترین نیاز ملت ها

“حیدر زارع” با بیان اینکه “حاج قاسم” جلوه رحمت اسلام برای همه افراد منطقه با هر نوع نژاد و دینی است، گفت: مهمترین دستاورد سردار سلیمانی ایجاد امنیت برای ایران و کشورهای منطقه بود که این امر وجه غالب عملکرد او است.

سردار سلیمانی مانع رخ دادن یک فاجعه انسانی در منطقه شد/ تامین امنیت مهم ترین نیاز ملت ها

“حیدر زارع” کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار هشت دی در تشریح اهمیت اقدامات سردار سلیمانی در منطقه اظهار کرد: در ابتدای حضور سردار سلیمانی در منطقه یک جو روانی در فضای رسانه ای و مجازی بر علیه آن رخ داده بود اما با گذشت زمان حقانیت سردار بیش از پیش مشخص شد.

وی افزود: مهمترین دستاورد سردار سلیمانی ایجاد امنیت برای ایران و کشورهای منطقه بود که این امر وجه غالب عملکرد او است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این موفقیت در جبهه مقاومت با تدبیر مقام معظم رهبری و جانفشانی سردار سلیمانی بدست آمد، تصریح کرد: در زمان کنونی بر همگان مشخص شده که این اقدامات کاملا درست بوده و اگر تعللی در آن بوجود می آمد مطمئنا با مشکلات عدیده و سختی روبرو می شدیم.

زارع با یاداوری اینکه در مباحث علمی و فلسفی نیازهای اولیه ای که برای انسان در نظر می گیرند بعد از نیاز فیزیولوژیک، تامین امنیت است، ادامه داد: اگر امنیت نباشد حتی نیازهای فیزیولوژیک هم تامین نمی شوند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی و نیروهایش جلوی رخ دادن یک فاجعه انسانی را در منطقه گرفتند، ادامه داد: سردار سلیمانی در حقیقت جلوه رحمت اسلام است که سفارش می کند مستضعفین جهان را حتی اگر از دین، نژاد و مذهب ما نبودند باید در مقابل کفار مورد حمایت قرار بگیرند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در کنار مقوله امنیت نباید از بحث همدلی ملت های مختلف منطقه گذشت مردم و در این رابطه مردم کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان در کنار ایجاد گروهای فاطمیون، انصارالله و حزب الله، یک روح همکاری، برادری و تعامل، دوستی و هم ترازی را به وجود آورده است که شعار اصلی آن اسلام بوده است.

زارع مباحث اقتصادی را از دیگر دستاوردهای سردار شهید سلیمانی برای ایران دانست گفت: تحویل گرفتن یک بندر تجاری، فراهم کردن شرایط صادرات فنی، مهندسی و آزاد سازی بو کمال و ترسیم کریدور شرق به غرب یقینا منافع زیادی برای ایران خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که رمز موفقیت یک جوان روستایی که به شخص اول دنیا در حوزه نظامی تبدیل شد، چیست؟، گفت: سردار سلیمانی را فقط نباید در حوزه نظامی دید بلکه شخصیت ایشان در ابعاد مختلف قابل بررسی است، رمز موفقیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف می تواند این باشد که او قطره ای است که به دریا می پیوندد و جز دریا می شود زیرا او به دریای اسلام، ولایت و معارف الهی وصل بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی قدرت و توان بالقوه خود را در میادین مختلف به فعل رساند ادامه داد: اکنون شاهد ارادت مردم از اقصی نقاط دنیا به شهید سلیمانی هستیم، افرادی که حتی سردار را ندیده اند اما به ایشان عشق می ورزند و این حاصل وصل شدن به دریای اسلام و ولایت است.

در شهادت رمزی است که منجر به جوشش حقیقت می شود

زارع با بیان‌ اینکه رهبر انقلاب فرمودند شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای استکبار خطرناک تر است، گفت: در شهادت یک رمزی است که منجر به جوشش حقیقت می شود، خون سردار سلیمانی در شهادتش بجوش آمد و این جوشیدن خون ایشان باعث می شود سنگرهای خیلی خیلی بیشتری خلق و فتح شود.

وی با بیان اینکه این شهادت باعث شد راه شهید سلیمانی به مکتب سلیمانی تغییر پیدا بکند، اظهار کرد: این راه ادامه خواهد داشت و هیچ گاه قطع نخواهد شد و مثل دانه هایی هست که در جاهای مختلفی کاشته می شود، ممکن است که بجای یک سردار سلیمانی صدها و میلیون ها سردار سلیمانی در کشورهای مختلف رویش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در نهضت جهانی اسلام آن چیزی که دین برای ما تعریف کرده و خداوند در آیات قرآنی اشاره کرده است یقینا رخ خواهد داد گفت: شهید سلیمانی بسیار، بسیار بزرگ تر و خطرناک تر از سردار سلیمانی برای استکبار هست و خواهد بود.

زارع وظیفه دولتمردان را فراهم کردن زمینه رشد هر چه بیشتر مکتب سلیمانی دانست گفت: سردار سلیمانی در تمام مسئولیت هایی که داشته از عضویت در سپاه تا فرماندهی در سپاه کرمان و سپاه قدس هیچ وقت اخلاقش تغییر نکرد.

این استاد دانشگاه ثابت قدم بودن سردار را بر آمده از خلوص نیت و روحیه مذهبی ایشان دانست گفت: تابع ولایت بودن، ارتباط با خانواده شهدا از نکاتی دیگر بود که باید از سیره این سردار بزرگ درس گرفت و الگو شدن سردار سلیمانی در ابعاد مختلف به ما کمک خواهد کرد که هزاران سردار سلیمانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تابع ولایت بود و ما هم باید تابع ولایت باشیم ادامه داد: وقتی جامعه ای با افکار شهید سلیمانی رشد کند یقینا خروجی کار مدیران و مسئولینی هستند که از بدنه همین مردم خواهند بود و مسئولیت اداره جامعه را بر عهده خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه شناخت و باور افکار سلیمانی و ترویج آن‌ رمز موفقیت و سلامت و صلابت جامعه خواهد بود، گفت: حاج قاسم در طول مدت خدمت خود دلار و ریالی برای خود پس انداز نکرد، در واقع باید ابعاد مختلف زندگی سردار را شناخت و تک بعدی نباید به آن نگاه کرد سردار شهید سلیمانی باعث کسب موفقیت های بیشتر برای نظام و کشورمان و به نفع مردم  شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به وصیت نامه سردار سلیمانی، گفت: اگر همه پیام های ایشان در وصیت نامه شان را اگر بخواهیم جمع کنیم و در یک کلمه خلاصه کنیم باید بگویم آن کلمه ولایت فقیه است، یعنی انتظار ایشان از ما اطاعت از ولایت فقیه آن هم اطاعت عاشقانه و عارفانه، اطاعت محض و کامل و ذوب در ولایت بودن است.

زارع با بیان اینکه سردار سلیمانی یک قهرمان و ابر سردار جهان اسلام است گفت: یقینا با پیروی از منش شهید سلیمانی که همان اطاعات از ولایت فقیه است ما نیز هم وارد راه سردار سلیمانی می شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه