رئیس صمت گیلان:

نرخ گذاری خودسرانه عامل افزایش بی‌رویه میوه و صیفی جات/  بار غرفه‌های گرانفروش توقیف می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برخی نرخ گذاری‌های کاذب موجب افزایش قیمت پیاز در استان شده و قیمت گذاری خودسرانه میوه و صیفی جات معنی ندارد، گفت: بار غرفه‌های گرانفروش توقیف و با واحد‌هایی که بدون ارائه اسناد و مدارک اقدام به افزایش خودسرانه قیمت می‌کنند، برخورد می‌شود.

نرخ گذاری خودسرانه عامل افزایش بی‌رویه میوه و صیفی جات/  بار غرفه‌های گرانفروش توقیف می شود

به گزارش ۸دی، تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حاشیه بازدید از میدان مرکزی میوه و تره بار رشت گفت: برخی نرخ گذاری‌های کاذب موجب افزایش قیمت پیاز در استان شده است.

او با بیان اینکه افزایش بی‌رویه قیمت برخی اقلام میوه و صیفی جات پذیرفتنی نیست، افزود: قیمت گذاری خودسرانه معنی ندارد و با هرگونه افزایش قیمت میوه و تره بار برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صمت گیلان همچنین از بازرسی‌های گسترده کارشناسان این اداره کل از عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها تا پایان سال خبر داد و گفت: با هرگونه قیمت‌های کاذب و دلال بازی در روند قیمت گذاری کالا برخورد خواهد شد.

پورحیدری افزود: روسای اتحادیه‌ها و مدیران میادین میوه و تره بار با دقت بیشتری نظارت کنند و اتحادیه صنف میوه و تره بار در نظارت کوتاهی می‌کند و باید نظارت جدی تری را در روز‌های آینده از خود نشان دهد و در غیر این صورت برخورد قانونی لازم در قالب کمیسیون نظارت صورت می‌پذیرد.

به گفته او، بار غرفه‌های گرانفروش توقیف و با واحد‌هایی که بدون ارائه اسناد و مدارک اقدام به افزایش خودسرانه قیمت می‌کنند، برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: بازرسی‌های سرزده از تمامی عمده و خرده فروشان میوه و صیفی جات تا واقعی و متعادل شدن نرخ‌های میوه و تره بار ادامه خواهد داشت و تا قیمت‌ها به حالت منطقی و عادلانه بازنگردد با متخلفان صنفی به صورت قاطع برخورد می‌شود.

پورحیدری از پایش مراکز عرضه کالا ۱۰ توسط گروه بازرسی در مرکز استان و ۳ گروه بازرسی در هر شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این بازرسی‌ها از امروز تا پایان سال ادامه می‌یابد تا از هرگونه سوء استفاده، گرانفروشی و قیمت گذاری کاذب پیشگیری شود.

برخی از اقلام نظیر پیاز، سیب زمینی و موز در چند روز گذشته به تدریج به بهانه‌های واهی نظیر نرخ دلار و … افزایش قیمت یافته بود که با واکنش وزارت صمت در سطح کشور مواجه شده است.

در حال حاضر قیمت هر کیلو پیاز در بازار خرده فروشی‌ها به ۲۵ هزار تومان رسیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه