قیمت پیاز نصف می‌شود

صابری گفت: با اوج برداشت محصول از اردیبهشت پیش بینی می‌شود که قیمت پیاز تا ۵۰ درصد در بازار کاهش یابد.

قیمت پیاز نصف می‌شود

به گزارش ۸دی، حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره آخرین تحولات بازار صیفی اظهار کرد: با آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی، قیمت گوجه فرنگی به اوج خود رسید و سپس با افزایش عرضه در بازار به تعادل رسید.

وی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای را ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و گوجه فرنگی گلخانه را ۴ تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی اعلام کرد و گفت: این محصولات با احتساب ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود.

صابری با اشاره به دلایل گرانی پیاز در بازار افزود: قبل از ممنوعیت صادرات پیاز، بخش عمده پیاز‌های مانده در انبار به بازار‌های هدف صادر شد که در نهایت کمبود عرضه، مسدود شدن راه‌های مواصلاتی و تاخیر در برداشت در پی وقوع سیل اخیر دلیل اصلی گرانی پیاز در بازار به شمار می‌رود که با ممنوعیت صادرات پیاز از ۵ فروردین قیمت تا حدودی کاهش یافت.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو پیاز را ۶ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با برداشت پیاز از مناطق جیرفت و اصفهان در اردیبهشت و افزایش عرضه پیش بینی می‌شود که قیمت محصول تا ۵۰ درصد در بازار کاهش یابد.

وی درباره آخرین تحولات بازار سیب زمینی بیان کرد: با توقف صادرات سیب زمینی از پنجم فروردین، قیمت محصول در میدان میوه و تره بار به تعادل رسیده است به طوریکه هم اکنون هر کیلو سیب زمینی کهنه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و سیب زمینی نو ۳ تا ۵ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

صابری در پایان با اشاره به علل گرانی سیب زمینی در خرده فروشی‌ها گفت: هم اکنون هر کیلو سیب زمینی طبق فاکتور باید با احتساب حداکثر ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه شود و فروش با نرخ‌های بالاتر گران فروشی است که مسئولان ذی ربط باید پاسخگو باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه