برگزاری همایش استانی جشنواره کتاب سلیمانی و پویش چله انقلاب در کتابخانه‌های عمومی گیلان

به مناسبت فرارسیدن ۹دی و روز بصیرت و ولایت پذیری و همچنین سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ده‌ها برنامه فرهنگی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش استانی جشنواره کتاب سلیمانی و پویش چله انقلاب در کتابخانه‌های عمومی گیلان

به گزارش ۸دی، همزمان با فرارسیدن یوم الله ۹دی و روز بصیرت و ولایت پذیری و همچنین سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه های ویژه ای با محوریت کتاب و کتابخوانی و برنامه های فرهنگی در حوزه بصیرت و ولایت و مقاومت و پایداری در کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار می شود.

در این برنامه های فرهنگی که با برگزاری طرح استانی “چله انقلاب” در ۸۵ باب کتابخانه عمومی استان و از روز جمعه مصادف با سالروز حماسه۹ دی لغایت ۲۲ بهمن برگزار می شود، علاقمندان، مخاطبین و کتابداران کتابخانه های عمومی در این فرصت با تولید محتوای مجازی از جمله قصه گویی، معرفی کتاب تصویری با محوریت کتب کتاب خوان ماه، کلیپ های صوتی و تصویری، موشن گرافی و ارسال آن به دبیرخانه این رویداد در پیام رسان داخلی بله به نشانی gilanadmin@ در این پویش استانی شرکت و پس از اعلام نتایج برگزیدگان از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

همچنین در برنامه دیگری که با محوریت جلب مشارکت اعضای کتابخانه های عمومی در برنامه های روز بصیرت و ولایت پذیری و دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان “جشنواره کتاب سلیمانی” برگزار می شود، علاقمندان می توانند آثار تولیدی خود نظیر نقاشی، دلنوشته، طراحی، خلاصه کتاب و… را به منظور تهیه کتابچه ای به همین عنوان تا روز ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی به کتابخانه های عمومی استان گیلان تحویل دهند.

برگزاری مسابقه کتابخوانی استانی از کتاب “از چیزی نمی ترسیدم” خاطرات خودنوشت شهید حاج قاسم سلیمانی از انتشارات مکتب حاج قاسم از طریق سامانه مجازی سماک به نشانی www.samakpl.ir از برنامه های دیگری است که در کتابخانه های عمومی استان گیلان به اجرا در خواهد آمد. همچنین این مسابقه بزرگ کتابخوانی از روز شنبه۱۰ دی الی ۱۲ بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

دیدار کتابداران و مسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی استان با خانواده معظم شهدای مدافع حرم، برگزاری نشست کتاب خوان تخصصی با موضوع بصیرت و میثاق امت با ولایت، برگزاری محافل ادبی در کتابخانه های عمومی شهید چمران شفت و آیت الله شمس گیلانی لنگرود، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع حماسه نهم دی و روز جهانی مقاومت در کتابخانه های استان و نیز برگزاری نشست بصیرتی با موضوع شهادت سردارسلیمانی با همکاری سپاه پاسداران در شهرستان های لاهیجان، انزلی، سیاهکل، صومعه سرا و املش از دیگر برنامه های فرهنگی به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

گفتنی است برگزاری همایش استانی بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان این شهید با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان از دیگر برنامه های استانی خواهد بود.

کتابخانه های عمومی استان گیلان پیش از این نیز در برنامه های مناسبتی میزبان علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه