ولایتمداری و دشمن شناسی از ویژگی های بارز شخصیتی حضرت زهرا است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: بصیرت، ولایتمداری، ایستادگی در مقابل ظلم و ستم، زمان‌شناسی، دشمن شناسی، تفکر و مدیریت و …از جمله بارزترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) بوده است.

ولایتمداری و دشمن شناسی از ویژگی های بارز شخصیتی حضرت زهرا است

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام احسان‌الله محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه حضرت اباالفضل العباس سپاه قدس گیلان با تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نماد وفاداری، اقتدار و ایستادگی در مقابل تمام سختی‌ها است که باید برای جهانیان عالم یک الگو محوب شود.

وی با اشاره به این‌ که رفتار و الگوی حضرت زهرا (س) برای بانوان جامعه امروز ما پر از پیام و سرشار از زندگی امید بخش است، گفت: طبق آیات و روایاتی که به دست ما رسیده است امام زمان (عج) درباره‌ حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرماید: «اِنَّ لی فی ابنه رسولِ الله اُسوهٌ حَسَنَهٌ» یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی امام زمان (عج) است لذا این یعنی این‌ که حضرت نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی مردان و در کل جامعه بشریت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: بصیرت، ولایتمداری، ایستادگی در مقابل ظلم و ستم، ادب و احترام، امام شناسی، زمان‌شناسی، دشمن شناسی، تفکر و مدیریت از جمله بارزترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) بوده است.

محمدی با تأکید بر لزوم توجه به امام شناسی و ولایتمداری حضرت زهرا(س) بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه ننشست و از امام زمان‌اش حمایت کرد. حضرت نه به خاطر این‌ که حضرت علی (ع) همسرش بود از ایشان دفاع کرد بلکه دلیل اصلی حضرت، دفاع و حمایت از امام زمانش بود. ایشان شناختی از امام زمانش کسب کرده بود را به سایرین نیز نشان می‌داد.

وی با بیان اینکه زنان و مردان ایرانی باید ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا را الگویی برای خود قرار دهند، تصریح کرد:زمان‌شناسی یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت است که در بزنگاه‌ها و در سر زمان هر آنچه که لازم بود را مطرح می‌کردند. دشمن‌شناسی ویژگی دیگر حضرت است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم این ویژگی را داشتند و دشمنان را به مردم معرفی می‌کردند. ادب، حیا، عفت، فضیلت‌محوری و امام‌شناسی از جمله ویژگی‌هایی است که زنان و مردان جامعه امروز ما می‌توانند از حضرت الگو بگیرند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، معرفی ویژگی حضرت زهرا(س) را فقط مختص به ایام فاطمیه ندانست و گفت: برای شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) باید از ابزار روز نیز بهره ببریم. معرفی شخصیت حضرت نباید فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد بلکه در جامعه امروز ما هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است. ما باید از ابزارهای روز و رسانه‌های دیداری و شنیداری بهره ببریم تا از این طریق الگوسازی مناسب برای بانوان جامعه ما شکل بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه