تحقق انتخاب رشته دریانوردی در دانشگاه گیلان

طبق رایزنی‌های انجام شده بین وزارت علوم و سازمان بنادر و دریانوردی علاقمندان رشته علوم دریایی – دریانوردی می‌توانند در ۱۴۰۲ این رشته را در دانشگاه گیلان انتخاب کنند.

تحقق انتخاب رشته دریانوردی در دانشگاه گیلان

به گزارش ۸دی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان روز پنجشنبه در حاشیه سفر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری به استان گیلان اظهار کرد: رشته کلی علوم دریایی- ناوبری دارای سه گرایش است که در گام نخست رشته مکانیک کشتی در دانشگاه گیلان تدریس خواهد شد و ۲ گرایش ناوبری و برق و الکترونیک نیز در گام بعدی به این رشته اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان می توانند در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش در سال ۱۴۰۲ این رشته را در میان سایر رشته های دانشگاه گیلان که از دانشگاههای برتر کشور است انتخاب کنند، افزود: از لحاظ قانونی این رشته دارای محدودیت پذیرش در بین مردان و زنان نیست اما به لحاظ سختی کار در بین مردان علاقمندی بیشتری برای تحصیل در این رشته وجود دارد.

حسین یونسی تصریح کرد: کلیات راه اندازی رشته مذکور به دلیل تعداد زیاد علاقمندان به تحصیل در این رشته از سوی معاون آموزشی وزیر تائید شد و در بازدید انجام شده لزوم انجام این کار مورد تاکید قرار گرفت. در کشور ۱۲۵ هزار دریانورد دارای مدرک در سه رده نامحدود (کشتی های اقیانوس پیما )، زیر سه هزار (کشتی های با تناژ سه هزار تن) و زیر ۵۰۰ هزار تن (کشتی های با تناژ ۵۰۰ هزار تن) هستند اما در این استان زمینه برای آموزش در رده نامحدود وجود ندارد و گیلانیان علاقمندان به این رده باید به استانهای جنوبی مراجه کنند.

پیرو مذاکرات انجام شده مبنی بر اخذ مجوز نهایی از وزارت علوم اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری دعوت کرد تا این رشته را در استان گیلان راه اندازی کنند که معاون وزیر علوم پس شرکت در جلسه ای و بازدید از محوطه بندری راه اندازی این رشته در استان گیلان را تائید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه