هشت دی گزارش می دهد:

حریق جنگل های رستم آباد به ارتفاعات منجیل رسید/عملیات اطفا با حضور بالگردهای سپاه و هلال احمر/ شعله ور شدن مجدد آتش در پی وزش باد شدید

در روزهای گذشته با توجه به وزش باد گرم و موقعیت کوهستانی عملیات اطفا و کنترل حریق جنگل های رستم آباد به سختی پیش رفته است این در حالی است که اعزام دو بالگرد سپاه و یک بالگرد هلال احمر، امیدها را برای اطفای کامل حریق در این شرایط سخت زنده کرده است.

حریق جنگل های رستم آباد به ارتفاعات منجیل رسید/عملیات اطفا با حضور بالگردهای سپاه و هلال احمر/ شعله ور شدن مجدد آتش در پی وزش باد شدید

به گزارش ۸دی، آتش سوزی جنگل های رستم آباد رودبار همچنان ادامه دارد. در روزهای گذشته با توجه به وزش باد گرم و موقعیت کوهستانی عملیات اطفا و کنترل حریق به سختی پیش رفته است این در حالی است که اعزام دو بالگرد سپاه و یک بالگرد هلال احمر، امیدها را برای اطفای حریق در این شرایط سخت زنده کرده است.

روز گذشته نشست ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار گیلان و اعضای ستاد مدیریت بحران استان، فرماندار، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه رستم آباد و جمعی از مسئولان شهرستانی با محوریت مهار آتش سوزی جنگل های رستم آباد در شهرداری این شهر تشکیل شد و استاندار گیلان در این نشست بر تلاش مضاعف اعضای ستاد مدیریت بحران استان برای تسریع در روند اطفای حریق مناطق جنگلی رستم آباد تاکید و اظهار کرد: از همه امکانات و تجهیزات و با تمام توان باید برای اطفای حریق استفاده شود.

عملیات اطفای هوایی حریق توسط بالگردهای سپاه و هلال احمر

“میرحامد اختری” مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز امشب در تشریح آخرین وضعیت عملیات اطفا در منطقه با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان با همکاری نیروهای مردمی و بسیجی و مدیریت بحران و فرمانداری ها و بخشداری ها تاکنون چندین بار موفق به اطفای کامل حریق شدند، گفت: بنا به دلایل مختلف از جمله وزش باد شدید، مجددا شاهد شعله ور شدن آتش هستیم.

وی با اشاره به حضور دو فروند بالگرد اطفای حریق در استان، گفت: روز گذشته یک فروند بالگرد هلال احمر با پنج سورتی پرواز و امروز دو فروند بالگرد سپاه با هفت سورتی پرواز اقدام به اطفای هوایی حریق کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از حضور بالگردها در استان تا پایان عملیات اطفای حریق خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۴۰ هکتار از اراضی منطقه مذکور دچار خسارت سطحی ناشی از حریق شده و لذا این بالگردها فردا هم به پرواز در خواهند آمد و اطفای کامل را انجام خواهند داد.

 “طهمورث عموپور” فرماندار رودبار نیز در گفتگو با مهر با اشاره به اعزام دو بالگرد سپاه و یک بالگرد هلال احمر برای اطفای حریق جنگل‌های رستم آباد، افزود: بالا بودن وسعت آتش سوزی و همچنین صعب العبور بودن مسیر، تلاش‌های مردمی، نیروهای بسیج و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی را تا حدودی بی ثمر کرد و به ناچار درخواست بالگرد صادر شد.

حریق جنگل های رستم آباد به ارتفاعات منجیل رسید

عموپور از بروز آتش سوزی در ارتفاعات هرزویل منجیل خبر داد و بیان کرد: یک تیم اطفای حریق نیز به ارتفاعات هرزویل اعزام شده و عملیات اطفای حریق جنگل‌های رستم آباد همچنان ادامه دارد.

به گزارش ۸دی، منابع محلی از ارتفاعات هرزویل منجیل از اطفای حریق در این مناطق با حضور مردم و نیروهای امدادی مرکز تفنگداران دریایی منجیل خبر می دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه