نماینده مردم رودبار در مجلس عنوان کرد:

کمبود تجهیزات و بالگرد از دلایل موثر در طولانی شدن اطفا حریق جنگل‌های گیلان

نماینده مردم روبار در مجلس کمبود و نبود تجهیزات و بالگرد را از دلایل طولانی شدن اطفا حریق جنگل‌های گیلان دانست و گفت: اگر تجهیزات و بالگرد به اندازه کافی در دسترس بود در همان ساعات اولیه آتش سوزی خاموش می‌شد و گسترش نمی‌یافت البته با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد امروز دو بالگرد برای اطفای حریق اعزام شود.

کمبود تجهیزات و بالگرد از دلایل موثر در طولانی شدن اطفا حریق جنگل‌های گیلان

به گزارش ۸دی،مهرداد گودرزوند چگینی در گفت و گویی در مورد آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل ها و مراتع گیلان با بیان اینکه هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست، گفت: آتش سوزی از سه شنبه هفته گذشته در نقاط مختلف استان شروع شد و تمامی دستگاه های اجرایی برای اطفای حریق پای کار آمدند البته هنوز منشا و علت آن مشخص نیست.

وی افزود: آتش در ساعاتی از روز خاموش شده اما در ساعاتی دیگر با وزش باد دوباره شعله ور شده است و همچنان تداوم دارد البته با پیگیری های صورت گرفته از مدیرکل منابع طبیعی و مدیر بحران استان گیلان روز گذشته یک فروند بالگرد برای اطفای حریق اعزام و مقرر شد امروز نیز دو فروند دیگر اضافه شود تا با استفاده از ظرفیت نیروهای امدادی و مردم بتوان نسبت به اطفای حریق اقدام کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم نبود و کمبود بالگرد و تجهیزات را از دلایل موثر در طولانی شدن اطفا حریق دانست و گفت: به صورت جدی می طلبد ایستگاه آتش نشانی در شهرستان رودبار دایر شود و همچنین تامین بالگرد در دستور کار قرار گیرد زیرا نبود بالگرد از دلایل عمده تداوم و طولانی شدن آتش سوزی ها است.

گودرزوند چگینی یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه مجبور هستند از دستگاه‌های دیگر برای تامین بالگرد به منظور اطفا حریق کمک بگیرند و اگر تجهیزات و امکانات و بالگرد به اندازه کافی در دسترس بود در همان ساعات اولیه آتش خاموش می‌شد و گسترش نمی‌یافت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر ضرورت توجه جدی به تامین بالگرد اطفای حریق برای اطفای آتش سوزی جنگل ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: درست نیست که مردم و نیروهای امدادی با دستان خالی نسبت به اطفای حریق اقدام کنند در حالی که در حال حاضر شاهد استفاده کشورهای دنیا از پیشرفته ترین امکانات هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه