حاج علی اکبری در رشت مطرح کرد

شهید سیرت نیا مه شکن فتنه ۸۸ در گیلان بود/ بهترین کار در جهاد فرهنگی زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، گفت: شهید سیرت نیا به خوبی تشخیص داد که بهترین کار در جهاد فرهنگی، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در جامعه است و پیگیری بسیار زیادی برای این کار داشت زیرا می فهمید اگر جامعه ای شهید شناس باشد و قدر شهدای خود را بداند، سعادتمند می شود.

شهید سیرت نیا مه شکن فتنه ۸۸ در گیلان بود/ بهترین کار در جهاد فرهنگی زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری عصر پنج شنبه در مراسم هفتمین سالگرد شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت نیا در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه آیات معنادار متعددی درباره مقام شهدا در قرآن وجود دارد اظهار کرد: خداوند در قرآن خود را خریدار و خواهان جان و مال شهدا معرفی می کند و در واقع به جایگاه انسان های مومن اعتبار می دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه بسیاری از انسان ها از ایمان خود برای زندگی و تحصیل مادیات سرمایه گذاری می کنند افزود: برخی انسان ها برای عظمت دین الهی سرمایه گذاری می کنند و برای باورها و اعتقادات خود آبرو و جان می‌گذارند و بالاتر از همه اینها این است که مومن برای دین و ایمان و یاری ولی خدا از جانان خود یعنی عزیزانشان مایه می گذارد.

وی تصریح کرد: جهاد یعنی مومنان حاضرند برای حفظ دین از خود بگذرند و جهاد در حوزه های مختلف اعم از علمی، سیاسی، نظامی و فرهنگی و … وجود دارد و خداوند به این گروه از مومنان عنایت و لطف ویژه دارد.

حاج‌ علی اکبری با بیان اینکه مومنان دنیا طلب از نعمت وجود مومنان مجاهد استفاده می کنند افزود: پاداش مومن مجاهد، همه بهشت الهی است و آنها مالک بهشت می شوند که این مقام برای ما زمینی ها قابل تصور نیست.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان مجاهد در فکر معامله با خدا و تامین دین و امنیت دیگران هستند بیان کرد: نسل جدید شهدا با دو کلیدواژه شناخته می شوند که شامل شهدای مدافع حرم و بچه های حاج قاسم، است؛ حاج قاسم هم در دوران دفاع مقدس و هم در سال های اخیر فرمانده جنگی بود و شخصیتی است که شهدای آن دوران و مدافعان حرم را به هم پیوند زده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: اوایل جنگ سوریه، مدافع حرم واژه شناخته شده ای نبود و خانواده این افراد زخم زبان های زیادی از دیگران شنیدند و مدافعان رحم در غربت، مظلومیت و مناطق ناشناخته به جهاد پرداختند و از دین دفاع کردند.

هدف داعش حمله به ایران بود اما سردار سلیمانی با فرزندانش به نبرد آن رفت

وی با بیان اینکه هدف داعش حمله به ایران بود اما سردار سلیمانی با فرزندان مومن و غیور ایران، عراق، لبنان، یمن و افغانستان و سایر کشورها به نبرد آنها رفتند گفت: همه ایران به میرزا کوچک افتخار می کند و میرزا کوچک به سردار سلیمانی و فرزندان غیور همراه وی افتخار می کند.

حاج‌ علی اکبری با اشاره به اینکه رشت شناخته شده به ولایت، ایمان و صفات خوب است افزود: شهید سیرت نیا بصیر، با محبت و ولایتمدار، اهل رفاقت و صفا، روحیه بخش، امید آفرین و شخصیت بسیار گرمی داشت و باسخاوت و کریم بود و برای حل مشکلات دیگران تمام توان خود را به کار می گرفت.

وی ادامه داد: شهید سیرت نیا غیرتمند بود و نسبت به مسائل دینی و انقلاب اسلامی و مقام امام و ولی خود قله غیرت بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه شهدا ولی شناس بودند عنوان کرد: شهید سیرت نیا به خوبی تشخیص داد که بهترین کار در جهاد فرهنگی، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در جامعه است و پیگیری بسیار زیادی برای این کار داشت زیرا می فهمید اگر جامعه ای شهید شناس باشد و قدر شهدای خود را بداند، سعادتمند می شود.

شهید سیرت نیا مه شکن فتنه ۸۸ در گیلان بود

وی با بیان اینکه شهید سیرت نیا مه شکن فتنه ۸۸ در گیلان بود ادامه داد: وی بسیار فعال بود و خطر داخلی را احساس کرده بود و امروز که رد پای فتنه انگیزی ها در کشور دیده می شود جای خالی امثال شهید سیرت نیا احساس می شود.

حاج‌ علی اکبری خاطرنشان کرد: البته جای شهدا امروز خالی نیست زیرا افراد زیادی در برابر اغتشاشگرانی که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند، ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه شهدا اهل راز و نیاز، گریه سحرگاهی، توبه، نماز، روضه و اهل مسجد بودند تصریح کرد: سید اسماعیل ها و مجاهدان بزرگ کشور در مساجد تربیت شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه