سبک کردن گوشی با چند کلیک

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که به موقع نصب برنامه جدید روی گوشی خود با پیام Not Enough Space مواجه شوید. اما نگران نباشید. استفاده از کارت حافظه Micro SD روشی ساده ارزان برای افزایش حافظه تلفن هوشمند است.

سبک کردن گوشی با چند کلیک

۸دی،در این گزارش به شما یاد میدهیم که چطوربرنامه هایتان را بر روی کارت حافظه منتقل کنید. البته فراموش نکنید این کار فقط در گوشی‌های اندرویدی ممکن است و در گوشیهای مثل اپل چون کارت حافظه وجود ندارد اساسا چنین مسئله ای مطرح نیست.

اندروید ۱۲

گوشی‌های اندروید ۱۲ اغلب حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی یا بیشتر دارند و کمتر برای شما پیش می‌آید که با مشکل کمبود حافظه مواجه شوید.

اما در کل برای انتقال برنامه ها به مموری کارت یا همان کارت حافظه  در اندروید ۱۲ باید تک به تک برنامه‌های مورد نظر را انتخاب کنید و در صورت امکان آن‌ها را به حافظه جانبی انتقال دهید. برای این کار در هر برندی که هستید در قسمت تنظیمات گزینه برنامه‌ها یا Apps را بیابید و سپس با کلیک کردن به روی برنامه مورد نظر به بخش حافظه یا Storage بروید. در این بخش باید گزینه‌ای تحت عنوان Move to SD یا Change وجود داشته باشد که با انتخاب آن بتوانید حافظه مورد استفاده برنامه را تغییر دهید.

اندروید ۱۰ و ۱۱

اگرچه در اندروید ۷ نیز امکان انتقال همه برنامه‌‎ها وجود ندارد اما برای انتقال سایر برنامه‌ها لازم است تا به منو تنظیمات بروید و همان دستورات بالا را اجرا کنید.

اگر گوشی شما اندروید ۱۰ یا ۱۱ دارد، باید به تنظیمات و سپس بخش Apps بروید و روی برنامه مورد نظر کلیک کنید. در این قسمت به بخش Storage بروید و در صورت وجود گزینه Move to SD روی آن کلیک کنید.

این مسیر ممکن است برای برندهای مختلف مقداری متفاوت باشد، برای مثال در انتقال برنامه از گوشی به کارت حافظه در برند سامسونگ پس از وارد شدن به بخش Storage باید گزینه Change را انتخاب کرده و بعد کارت حافظه را انتخاب کنید.

اندروید ۸ و ۹

اگر گوشی شما اندروید ۹ است شما می‌‌توانید برنامه‌ها را به‌صورت دستی انتقال دهید. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید برنامه‌های سیستمی به کارت حافظه انتقال دهید، همچنین امکان انتقال برنامه‌ها برای برخی از برنامه‌های شخص ثالث نیز وجود ندارد. برای انتقال برنامه‌ها از حافظه داخلی به کارت کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

– ابتدا در صفحه اصلی، گزینه Settings را انتخاب کنید. اکنون گزینه Apps را لمس کنید.
– سپس برنامه‌ای را که می‌خواهید منتقل کنید را در لیست پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

حالا فضا ذخیره‌سازی را انتخاب کنید، چنانچه برنامه قابلیت انتقال به کارت حافظه Micro SD را داشته باشد، روی گزینه Change ضربه بزنید. در کادر Storage Change گزینه Internal Shared Storage را بهCard SD تغییر دهید.

برای انتقال برنامه‌ها به حافظه داخلی، کافی است تا مراحل بالا را تکرار کنید با این تفاوت که در مرحله ۵ باید گزینه Internal Shared Storage را انتخاب کنید.

اندروید ۷

نحوه انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه در اندروید ۷ هم مانند سایر نسخه‌ها است که در بالاتر به آن اشاره کردیم. اگرچه در اندروید ۷ نیز امکان انتقال همه برنامه‌‎ها وجود ندارد اما برای انتقال سایر برنامه‌ها لازم است تا به منو تنظیمات بروید و همان دستورات بالا را اجرا کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه