فرماندار تالش خبر داد:

تولید ۱۳۰ هزار تنی محصول کیوی/ افزایش بیش از ۵۰ درصدی صادرات کیوی در تالش

فرماندار تالش، با بیان اینکه ایران رتبه چهارم در تولید کیوی و شهرستان تالش رتبه اول در استان گیلان را داراست، به محوری بودن این شهرستان در تولید محصول کیوی تاکید کرد و از تولید ۱۳۰ هزار تنی این میوه در سال جاری خبر داد.

تولید ۱۳۰ هزار تنی محصول کیوی/ افزایش بیش از ۵۰ درصدی صادرات کیوی در تالش

به گزارش ۸دی،،  کیا عاشوری فرماندار تالش در جلسه بررسی محصول میوه صادراتی کیوی که با حضور جمعی از کیوی کاران و صاحبان سردخانه های شهرستان ضمن تاکید بر جلوگیری از متضرر شدن فروش محصول کیوی اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت مناسب سردخانه ها در سطح شهرستان برای محصول کیوی کشاورزان مشکلی در تولید و حفظ این میوه نخواهند داشت .

وی با بیان اینکه ایران با داشتن رتبه چهارم در تولید کیوی و شهرستان تالش رتبه اول در استان گیلان را دارا است، افزود: مقدار ۱۳۰ هزار تن کیوی در سال جاری در باغات این شهرستان تولید شد.

فرماندار تالش خطاب به سردخانه داران به همراهی این صنف در حفظ محصولات کشاورزان توصیه کرد و گفت: انتظار می رود صاحبان ۴۴ واحد سردخانه در سطح شهرستان با داشتن ظرفیت ۱۰۰ هزار تنی نهایت همکاری را در حفظ این محصول ارزشمند داشته باشند.

 عاشوری در ادامه افزود: در سال گذشته شهرستان تالش تا ۱۵ آبان ۱۰هزار تن صادارت محصول کیوی را داشته که این رقم در سال جاری به ۱۶هزار تن و به افزایش بیش از ۵۰ درصدی یافته است.

وی عنوان کرد: شهرستان تالش با دارا بودن ۴۵۰۰ هکتار باغ کیوی و اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش بسزایی در اقتصاد این کشور دارد و مستلزم حمایت همه جانبه مسئولین استانی و کشوری را دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه