یک گیلانی در حادثه تروریستی شاهچراغ به شهادت رسید

“حسنعلی پورعیسی” که برای انجام نوبت خدمتش روز قبل از حادثه از گیلان به شیراز آمده درست کنار ضریح در حالی که برای نجات جان زائران تلاش می کرد به خون غلتید و برای همیشه در حرم ماندگار شد.

یک گیلانی در حادثه تروریستی شاهچراغ به شهادت رسید

به گزارش ۸دی، شهادت خادمان حرم از جانکاه ترین اتفاقات حادثه هولناک تروریستی شیراز است. وقتی با دست خالی، باید سپر و پناه مردمی می شدند که هراسان به هر گوشه می گریزند.

حسنعلی پور عیسی که عمری را در خدمت به زائران حرم رضوی و احمدی گذرانده بود، مظلومانه در جوار ضریح حضرت احمد بن موسی (ع) در حالی که تلاش می می کرد مردم را از خطر دور کند به شهادت رسید.

فرزند شهید پورعیسی که در حالی که گریه امانش نمی داد، در گفتگو با فارس از پدر گفت: پدر ۷۳ سال داشت و اصالتا اهل لنگرود گیلان بودند اما سالها شیراز زندگی کرده بود.

۱۶ سال مشهد خادم حرم امام رضا (ع) و ۱۴ سال افتخار خادمی شاهچراغ (ع) را داشت.

پدر یکسال قبل به شهر خودش یعنی لنگرود باز گشت اما وقتی نوبت خدمتش میشد به شیراز می‌آمد.

دو روز پیش با ایشان تماس گرفتم، گفت با ماشین خودم به سمت شیراز حرکت می کنم تا هم به نوبت پستم برسم هم به برادرم که به بیماری سرطان مبتلا شده سر بزند.

وی در خصوص زمان باخبر شدن از شهادت پدر گفت: من در شهرک صنعتی کار می کنم از ساعت ۶ گذشته بود که خواهرم به من زنگ زد و گفت خبر داده اند که در حرم درگیری پیش آمده، گفتم فکر نکنم اتفاق جدی باشد خداحافظی کردم و با دلشوره زیاد به پدرم زنگ زدم. دیدم گوشی پدر دست یکی از همکارانش است.  پیگیر شدیم تا اینکه به من گفتند پدرت روبروی ضریح به شهادت رسیده است…

فرزند شهید پور عیسی به این جای گفتگو رسید در حالی از شدت اندوه نمی توانست سخن بگوید، در خصوص علت جنایت دلخراش حرم شاهچراغ گفت: پدرم فرد بی آزار و مهربان و مظلوم بود، برخی می‌گویند قسمتش شهادت بوده اما ما بیش از یک ماه است که درگیر اغتشاشات هستیم و این اغتشاشات هم در حادثه نقش داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه