تولید آزمایشی سالن ریسندگی صنایع پوشش آغاز شد

تولید آزمایشی سالن ریسندگی صنایع پوشش با حضور مدیرعامل سرمایه گذاری آتیه دماوند و سرپرست صنایع پوشش ایران در رشت از امروز آغاز شد.

تولید آزمایشی سالن ریسندگی صنایع پوشش آغاز شد

به گزارش ۸دی،سالن ریسندگی صنایع پوشش ایران در رشت امروز(پنج‌شنبه، ۵ آبان) با حضور «فائقی» مدیرعامل سرمایه گذاری آتیه دماوند و «مهرورز» سرپرست صنایع پوشش ایران در رشت افتتاح و تولید آزمایشی آن آغاز شد.

سعید فائقی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند در این مراسم با بیان اینکه این واحد تولیدی به دلیل عدم توجه، ۲۰ سال زیر باد، باران و رطوب، فرسوده شده بود افزود: با همت فرزندان دیار میرزاکوچک دوباره به چرخه تولید بازگشتیم که کار بسیار سخت و دشواری بود.

وی ادامه داد: این مکان، ویرانه‌ای بیش نبود اما اکنون به مکان آبرومندی تغییر یافته و تولیداتش نسبت به تکنولوژی‌های امروزی نیز چندان عقب نیست و به طور حتم این بخش را نیز جبران می‌کنیم.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند با بیان اینکه احیای کامل این شرکت به صورت گذشته امکان ندارد اما باید طرح و فکرهای جدیدی داشته باشیم اذعان کرد: اگر سرمایه‌گذار محلی یا کشوری برای این واحد سرمایه‌گذاری کند، واحدهای ریسندگی و بافندگی را تکمیل خواهیم کرد.

فائقی بیان کرد: هدف شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند این است که در یک استراتژی پنج ساله بتوانیم این شرکت را احیا کنیم که در این راستا تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا این امر تحقق یابد.

 راه اندازی سالن بافندگی در آینده ای نزدیک

کبری مهرورز سرپرست صنایع پوشش ایران در رشت در این مراسم با بیان اینکه این سالن با تولید آزمایشی افتتاح شده که پس از آن به تولید انبوه می‌رسد گفت: برای این سالن حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه بازسازی، احداث زیرساخت‌ها و سرمایه در گردش پیش‌بینی شد که مدت بازگشت سرمایه آن پس از راه اندازی به‌مدت ۲ سال عنوان شده است.

وی این هزینه‌ها را شامل نصب، مونتاژ و راه اندازی دستگاه‌ها، احداث ایستگاه‌های تهویه، سیستم اطفا و اعلام حریق، احداث ایستگاه پست برق، احداث سیستم تولید هوای فشرده، اجرای سیستم برق و روشنایی، اجرای کانال‌های انتقال الیاف و ضایعات، اجرای کانال‌های دمنده، کانال‌های برق و باد عنوان کرد.

سرپرست صنایع پوشش ایران در رشت با بیان اینکه مراحل اجرای ایستگاه تهویه در دست اجراست اذعان کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند در خصوص اراضی شرکت صنایع پوشش، احداث و ایجاد شهرک نساجی در این اراضی است که بمدت ۱۸ سال تعطیل مانده بود.

مهرورز با بیان اینکه با حمایت دستگاه قضایی استان و سازمان بازرسی، راه اندازی شرکت صنایع پوشش ایران در رشت با ماشین آلات موجود آغاز شد افزود: از اواخر سال ۱۴۰۰دستور بازسازی و مقاوم سازی این سالن که به مانند مخروبه‌ای شده بود، پس از مناقصه انجام و به مدت هشت ماه پروژه ساخت سالن و بازسازی آن انجام شد. از دی ماه سال گذشته نیز ماشین آلات ریسندگی برای نصب، مونتاژ و راه اندازی به سالن منتقل شد و به مدت هفت ماه با استفاده از کارشناسان فنی و کادر فنی مجموعه پوشش و پیمانکاران نصاب از سراسر کشور, اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه ها کردیم تا از این طریق ضمن افزایش تولیدات داخلی، شرایط اشتغال ۲۰۰ جوان رافراهم کنیم.

وی راه اندازی سالن بافندگی را اقدام بعدی  عنوان کرد و بیان داشت: در کنار این سالن ریسندگی، بازسازی سالن بافندگی در دستور کار قرار دارد که می توانیم ماهانه حدود ۲۲۰ هزار متر پارچه تولید کنیم و ماشین آلات آن “سولزر” از کشور سوییس است که از قبل باقی مانده و بازسازی، اورهال و قابلیت این تولید را دارا هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه