بخاطر پرسپولیس به رئال مادرید و پاری‌سن ژرمن نرفتم

محمد صادقی ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ است که در دوره خود گران‌قیمت‌ترین فوتبالیست ایران لقب می‌گیرد، او که ۵۰ سال است در سکوت به سر می‌برد، در گفت‌وگویی از یک پیشنهاد عجیب افشاگری کرد.

بخاطر پرسپولیس به رئال مادرید و پاری‌سن ژرمن نرفتم

به گزارش ۸دی،به تاریخ فوتبال ایران که نگاه می‌کنیم، نام‌های بزرگی را می‌بینیم که تبدیل به اسطوره‌های مردم شده‌اند اما همواره یک نام در هیاهوی ۵۰ سال گذشته به فراموشی سپرده شده است؛ فوتبالیستی که در جام جهانی و المپیک به میدان رفته و در جام ملت‌ها و بازی‌های آسیایی به قهرمانی رسیده است.

او کسی است که با هت‌تریک مقابل بایرن مونیخ و گلزنی به آرژانتین در سنتیاگو برنابئو در مادرید و عملکرد کم نظیر در جام جهانی ۱۹۷۸ تبدیل به گران قیمت‌ترین فوتبالیست ایران شد و در انتقالی جنجالی به پرسپولیس رفت. محمد صادقی.

صادقی در مصاحبه ای با ایسنا می گوید: «بعد از تورنمنت رئال مادرید، به فرانسه دعوت شدیم. پاری سن ژرمن، سنت اتین، اف‌سی بروژ و تیم ملی فراسنه بودند. بازی ما با فرانسه در تولوز بود که پلاتینی و تیگانا را داشتند. وسط زمین تولوز نوشته بودند مرگ بر شاه. زمین را سوزانده بودند. برای اینکه از فدراسیون گفتند ما در این زمین بازی نمی‌کنیم، یک مقدار کاه روی زمین ریختند و بازی با دو، سه ساعت تاخیر برگزار شد. یک پنالتی الکی به پاری سن ژرمن دادند. ما خیلی خوب بازی کردیم. همان جا پاری سن ژرمن گفت یک میلیون دلار برای یک سال می‌دهیم. حشمت مهاجرانی گفت من بعد از جام جهانی به پرسپولیس می‌روم و تو را هم می‌آورم. به رئال مادرید و پاری سن ژرمن نرو. وقتی بعد از جام جهانی به ایران آمدیم، حال و هوای انقلاب بود. من به پرسپولیس رفتم اما خیلی بازی نکردیم. از آنجا مانده و از اینجا رانده شدیم.»

او در ادامه گفت:«مشکلی نداشتم. پاس من را ارضا نمی‌کرد. با اینکه تغییراتی داده شده بود و خودم چندین بازیکن شخصی از جمله قفل‌ساز؛ دینورزاده، مائیس میناسیان، حبیب شرفی، خلیلیان و چند نفر را آورده بودم و تیم از حالت نظامی‌گری درآمده بود اما حشمت گفت مربی پرسپولیس می‌شوم و تو هم رئال مادرید و پاری سن ژرمن نرو و همان پولی که می‌خواستی را می‌گیری. من هم بزرگترین قرارداد آن موقع را به مبلغ یک میلیون تومان با پرسپولیس بستم که ۵۰۰ هزار تومان را گرفتم. وقتی می‌خواستم از این تیم جدا شوم، پاس رضایت‌نامه‌ام را نمی‌داد. ۴۰ هزار تومان دادم و با داریوش اقبالی، خواننده‌ای که طرفدار پرسپولیس است، از ساختمان باشگاه پاس در میدان ژاله بیرون زدم و گفتیم آزاد شدیم. عبدو، مالک پرسپولیس ۵۰۰ هزار تومان به من داد که با ۱۰۰ هزار تومان این مبلغ یک آپارتمان خریدم.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه