توصیه‌ اخلاقی و معرفتی آیت الله بهجت به علی دایی + فیلم

توصیه‌ اخلاقی و معرفتی مرحوم آیت الله بهجت به علی دایی را در فیلم زیر ببینید.

توصیه‌ اخلاقی و معرفتی آیت الله بهجت به علی دایی + فیلم

به گزارش ۸دی،ماجرای ملاقات به چند سال قبل برمی گردد؛ روزهایی که علی دایی با سایپا نخستین روزهای مربیگری را تجربه می کرد. تیم او در آستانه قهرمانی قرار داشت و تماس‌های مشکوک با تلفن سرمربی نارنجی پوشان زیاد شده بود. در یکی از این تماس‌ها یک رمال معروف فوتبالی، دایی را تهدید می‌کند که ” اگر فلان قدر پول به حساب‌ِ من نریزی، تیم تو موفق نخواهد شد.”

پس از این تماس دایی بدون اتلاف وقت به قم و خدمت آیت‌الله بهجت می‌رود. وی در خصوص آن « ملاقات خاص» به برنا می گوید: رفتم قم و از حاج آقا وقت خواستم، ایشان هم مثل همه افراد که دو دقیقه بهشان وقت می‌داد، من را هم در حد دو دقیقه به حضور پذیرفت. مشکلم را عرض کردم و ایشان فرمود اگر روی نیمکت ذکر بگویم و تسبیح بیندازم دیگر مشکلی نخواهد بود.

علی دایی از نماز جماعت آن روز نیز اینگونه یاد می‌کند: « وقتی در صف نمازگزاران پشت سر ایشان قرار گرفتم، احساس عجیبی داشتم، مو به تنم سیخ شده بود. »

بهترین گلزن فوتبال جهان در پایان یادآور شد: « صحبت‌هایی که ایشان با بنده کردند اعتماد به نفس و قوت قلب بزرگی به من داد. وقتی مجددا به تمرینات برگشتم، می‌دانستم این بار موفق می‌شوم چون صحبت‌هایی که ایشان انجام دادند سبب شد اعتقاداتم بیشتر شود. فکر می‌کنم زمانی که آدم به اصل رو بیاورد می‌تواند در همه چیز موفق شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه