بیش از ۷۰ درصد از مطالبات گندمکاران گیلانی پرداخت شده است

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۱۱۲ میلیارد ریال گندم به قیمت تضمینی از گندمکاران استان خریداری شد و بیش از ۷۰ درصد این مبلغ به گندمکاران پرداخت شده است.

بیش از ۷۰ درصد از مطالبات گندمکاران گیلانی پرداخت شده است

به گزارش ۸دی،عباس جعفرپور مدیر تعاون روستایی گیلان با اعلام اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۱۱۲ میلیارد ریال گندم به قیمت تضمینی از گندمکاران استان خریداری شد، افزود: بیش از ۷۰ درصد این مبلغ به گندمکاران پرداخت شده است و مابقی هم به تدریج به حساب آنان واریز می‌شود.

وی با اشاره به پایان خرید تضمینی گندم در استان افزود: از ابتدای فصل خرید تا اواخر خردادماه در مجموع ۹۷۱ تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده که ۳ و نیم برابر بیشتر از سال گذشته است.

مدیر تعاون روستایی گیلان اظهار کرد: خرید تضمینی و مباشرتی گندم با همکاری اداره کل غله و نظارت سازمان جهاد کشاورزی گیلان انجام شد ضمن اینکه در سال جاری اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان‌های رودبار در منطقه رستم‌آباد و سیاهکل در منطقه دیلمان، مباشرت خرید تضمینی گندم را بر عهده داشتند.

جعفرپور با بیان اینکه ۷۸۵ تن از این گندم را اتحادیه تعاونی روستایی رودبار و ۱۸۶ تن را اتحادیه تعاونی‌های سیاهکل از گندمکاران خریداری کرده است، اضافه کرد: این میزان گندم به نرخ مصوب شورای عالی اقتصاد به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده‌ است.

حدود ۱۹ هزار هکتار از زمین‌های گیلان به کشت گندم اختصاص دارد، شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش، سیاهکل و رودبار از مهمترین مناطق کشت گندم و جو در گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه