بیش از ۴۲ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی گیلان از تحت پوشش قرار گرفتن ۵ هزار خانوار در استان توسط نهاد بهزیستی خبر داد و گفت: ۴۲ هزار و ۱۶۵ خانوار گیلانی از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

بیش از ۴۲ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند

به گزارش ۸دی،سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان شامگاه جمعه در برنامه گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه این سازمان دارای ۶۵ هزار پرونده اعم از توانبخشی، اجتماعی و افراد بهبود یافته است اظهار داشت: ۴۲ هزار و ۱۶۵ خانوار گیلانی از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

وی مبلغ مستمری‌ها را بین ۴۲۰ هزار تومان برای خانواده یک نفره تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان برای خانواده ۵ نفره اعلام کرد و یادآور شد: ۳ هزار نفر از سالمندان، بیماران اعصاب و روان و فرزندان ایتام و بد سرپرست هم توسط بهزیستی استان گیلان تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی گیلان از اعطای یارانه ۲میلیون تومانی به افراد تحت پوشش نهاد بهزیستی خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته ۵ هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش نهاد بهزیستی درآمدند همچنین در هفته دولت امسال ۴۳ واحد مسکونی برای مددجویان این سازمان در گیلان افتتاح شد.

خدمت بین دانا ادامه داد: بهزیستی با کمک بنیاد مسکن و با اعتباراتی که در حوزه ساخت مسکن دارد طرح مسکن خود مالکی را در استان گیلان اجرا می‌کند همچنین با توجه به اینکه سن ابتلا به اعتیاد بسیار کاهش پیدا کرده نهاد بهزیستی از این زمینه هم ورود جدی داشته است.

وی با بیان اینکه برای کاهش معضل اعتیاد علاوه بر کمک به ترک اعتیاد به افراد مستحق کمک مالی هم اعطا می‌شود تصریح کرد: بهزیستی علاوه بر راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد، طرح اجتماع محور را برای پیشگیری از اعتیاد در مناطق آسیب پذیر استان گیلان اجرایی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: بهزیستی چند سالی است که طرحی را در روستاها دنبال می‌کند و به واسطه آن افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند را شناسایی و به آنان خدمات لازم را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه