برداشت ۲۴۰۰ تن گردو از باغات رودبار

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی رودبار گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۴۰۰ تن گردو از باغات این شهرستان برداشت شود.

برداشت ۲۴۰۰ تن گردو از باغات رودبار

به گزارش ۸دی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی رودبار امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  محصول گردوی شهرستان رودبار کیفیت بالایی دارد و می‌تواند برند معتبر گردو در کشور باشد، اظهار کرد: سطح باغات گردوی شهرستان بیش از ۸۰۰ هکتار است.

وی در ادامه افزود: همزمان با آغاز برداشت گردو عملیات کیل گیری در یکی از باغات شهرستان در بخش عمارلو انجام می شود و عملکرد این باغ حدود ۱۰ تن در هکتار برآورد شده است. پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۴۰۰ تن گردو از باغات شهرستان رودبار برداشت شود.

حمید مهدوی بیان کرد: کیفیت محصول گردوی شهرستان در استان زبانزد است و علاوه بر اینکه این محصول در دیگر شهرستان های گیلان از مشتریان بسیار زیادی برخوردار است، از استان های همجوار از جمله قزوین نیز برای خرید گردو به بازارهای رودبار می‌آیند.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر درختان موجود در باغ‌های گردوی رودبار از ارقام زود گل‌ده هستند، تصریح کرد: امسال سرمای دیررس بهاره نداشتیم و به همین دلیل باغات گردوی شهرستان عملکرد خوبی دارند.

مهدوی یکی از نگرانی ‌های باغداران گردو را تهدید بیماری‌های باکتریایی و قارچی عنوان و خاطرنشان کرد: ضروری است تمهیدات لازم برای پیشگیری در این خصوص اندیشیده شود تا باغداران ما سال های آینده در این خصوص مشکلی برایشان پیش نیاید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه