دبیر جبهه انقلاب اسلامی استان گیلان: هنر مدیون اسلام و انقلاب است

دبیر جبهه انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه هنر ایرانی مدیون مفاهیم اسلامی است، گفت: عرصه هنر باید میدانگاه ما باشد. هنر در شعر، معماری و تئاتر اگر با مفاهیم دینی آمیخته شود تجلی پیدا می‌کند.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی استان گیلان: هنر مدیون اسلام و انقلاب است

به گزارش خبرنگار ۸دی، دبیر جبهه انقلاب اسلامی استان گیلان امروز در نشست خبری رونمایی از اثر هنری «انا من حسین» با تشریح جنگ تمدنی آینده اظهار کرد: در جنگ تمدنی آینده نقش اباعبدالله مشخص است، پیوند بین جریان مهدویت و اباعبدالله نیز واضح است لذا اگر جریانی بخواهد اتفاق بیافتد از طریق انس با اباعبدالله و مهدویت باید شکل گیری شود.

وی در ادامه افزود: این سیر اندیشه ای اتفاق نمی افتد مگر هنرمندانی با به میدان آمدن، این مفاهیم دینی را از پنجره هنر به مخاطب منتقل کنند.

حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی با اشاره به سرود” سلام فرمانده” بیان کرد: در دنیای کثیفی که مرز عشق در اذهان در حال تحریف است این سرود کودکان را با عشق به امام زمان آشنا کرد.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه هنر ایرانی مدیون مفاهیم اسلامی است، گفت: عرصه هنر باید میدانگاه ما باشد. هنر در شعر، معماری و تئاتر اگر با مفاهیم دینی آمیخته شود تجلی پیدا می کند هنر مدیون اسلام و انقلاب است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هنر نباید به شکل سیستماتیک و موردی و سفارشی باشد بلکه باید از جوشش های درون مردم و هسته های آتش به اختیار اداره شود مانند اثر ” انا من حسین ” که با شکل مردمی تهیه و تولید شده است. نقش مردم نباید توسط مسئولین کوتاه شود و تک تک مردم باید حس به میدان آمدن را باید تجربه کنند و مسئولین هم باید به نقش خود واقف باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه