بازرس وزارت راه در پایانه های مسافربری گیلان در گفتگو با ۸دی:

ضعف ناوگان حمل و نقل گیلان نسبت به استان های همجوار/ مردم تخلفات را گزارش دهند

“مجتبی احمدی” نماینده و بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی در پایانه های مسافربری و فرودگاه گیلان به افزایش تعداد اتوبوس های مسافربری به مقصد مهران با پیگیری های انجام شده اشاره کرد و گفت: شاهد مرتفع شدن مشکلات و راهی شدن زائران اربعینی به مقصد مهران با قیمت مصوب هستیم و در تلاش هستیم تا فروش اینترنتی بلیط هرچه زودتر حل شود تا زائران به راحتی بلیط تهیه کنند و از مشکلات کاسته شود.

ضعف ناوگان حمل و نقل گیلان نسبت به استان های همجوار/ مردم تخلفات را گزارش دهند

“مجتبی احمدی” نماینده و بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی در پایانه های مسافربری و فرودگاه استان گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به آغاز ماموریتش در روزهای اخیر در رابطه با بلاتکلیفی مردم در پایانه های مسافربری، اظهار کرد: با مبلغی که توسط انجمن صنفی رشت در هفته گذشته اعلام شده بلیط هایی فروخته شد که عده ای از زائران با همین قیمت بلیط خریداری کردند که بعد از اعلام نرخ مصوب توسط اداره راه و شهرسازی جلوی آن گرفته شد و اجازه تردد به اتوبوس ها داده نشد در همین راستا تعدادی از شرکت ها متاسفانه بلیط ها را پس دادند و از جابه جایی زائران امتناع کردند و عده ای هم پذیرفتند و با پس دادن مبالغ اضافی به زائران، راهی شدند.

تدابیر راهداری برای ایجاد رغبت و انگیزه در مالکان اتوبوس ها

وی ترافیک، زمان بر بودن مسیر و خالی برگشتن اتوبوس و متضرر شدن را از دلایل مخالفت مالکین اتوبوس های مسافربری عنوان کرد و گفت: برای کمک به مردم و ایجاد رغبت و انگیزه برای مالکان اتوبوس ها طبق هماهنگی که با شهرداری و استانداری انجام شد، توانستیم پنج درصد از مبلغ بلیط که توسط شهرداری اخذ می شد حذف و ۱۵ درصد از کمیسیون شرکت های مسافربری نیز حذف شود تا ۲۰ درصد به مبالغ شرکت ها افزوده شود، در واقع این دو نهاد از حق خود گذشتند تا زوار امام حسین با هزینه کمتری تردد کنند که اگر این همکاری نبود، زائران باید هزینه بیشتری متحمل می شدند.

بازرس وزارت راه در پایانه های مسافربری گیلان، تصریح کرد: تلاش ما برای مرتفع شدن مشکلات است و به سمت و سوی حل مشکلات در حرکت هستیم.

احمدی به افزایش تعداد اتوبوس های مسافربری به مقصد مهران با پیگیری های انجام شده اشاره کرد و گفت: تا فردا شاهد مرتفع شدن مشکلات و راهی شدن زائران اربعینی به مقصد مهران با قیمت مصوب هستیم و در تلاش هستیم تا فروش اینترنتی بلیط هرچه زودتر حل شود تا زائران به راحتی بلیط تهیه کنند و از مشکلات کاسته شود.

مردم تخلفات را گزارش دهند

وی با اشاره به برخورد با خاطیان در ناوگان حمل و نقل، اذعان کرد: مردم در برخورد با موارد مشابه، گزارشات را به اداره کل راهداری مستقر در پایانه ارائه دهند و همچنین مراجعین و زواری که نیاز به راهنمایی و تهیه بلیط دارند می توانند به میز خدمت مستقر در پایانه مراجعه کنند.

ضعف ناوگان حمل و نقل گیلان نسبت به استان های همجوار

احمدی با اشاره به ضعف و کمبودهای ناوگان حمل و نقل استان گیلان نسبت به استان های همجوار، خاطرنشان کرد: روزانه چندین اتوبوس به مقصد مهران در حال حرکت است که این میزان، یک هشتم میزان اتوبوس های استان های دیگر است.

شرکت های مسافربری مکلف شدند ۹۰درصد ظرفیت ناوگان را به مقصد مهران اختصاص دهند

وی تصریح کرد: در بحث حمل و نقل دچار مضیقه هستیم و علاوه بر فرسودگی برخی اتوبوس ها و عدم اجازه تردد باید این مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی در پایانه های مسافربری استان گیلان با اشاره به ساز و کار تهیه بلیط توسط زائران بیان کرد: مراجعان به صورت حضوری می توانند به میز خدمت برپاشده توسط اداره راهداری مراجعه و بلیط تهیه کنند، تصریح کرد: شرکت های مسافربری مکلف شدند که ۹۰درصد ظرفیت ناوگانشان را به مقصد مهران اختصاص دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه