استاندار گیلان؛

مشکل فرسودگی ناوگان گیلان نیازمند اقدام سریع استانی ‌است

استاندار گیلان با بیان اینکه میانگین سن ناوگان حمل و نقل در کشور بالا است، گفت: باید مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل گیلان را خودمان در این استان مرتفع کنیم و نباید منتظر اقدام کشوری باشیم و سریعتر موضوع را به سرانجام قابل قبولی برسانیم.

مشکل فرسودگی ناوگان گیلان نیازمند اقدام سریع استانی ‌است

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان امروز به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با گرامیداشت این ایام و قدردانی از خدمات فعالان این حوزه، اظهار کرد: نبض توسعه اقتصادی، زندگی و رفاه مردم وابسته به صنعت حمل و نقل است از این‌رو باید بستر مناسب برای فعالیت فعالان این حوزه فراهم شود.

وی با بیان اینکه میانگین سن ناوگان حمل و نقل در کشور بالا است، افزود: باید مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل گیلان را خودمان در این استان مرتفع کنیم و نباید منتظر اقدام کشوری باشیم و سریعتر موضوع را به سرانجام قابل قبولی برسانیم.

اسدالله عباسی با تاکید بر اینکه اتوبوس ها در گیلان باید نوسازی و به روز کنیم، خاطرنشان کرد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل استان باید توسط دست اندرکاران مربوطه پایش و احصاء شود تا پیگیری ها و اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول برخورداری از پایانه های مناسب و آبرومند حمل و نقل مسافر و بار و کالا در مرکز گیلان و شهرستان ها را نیاز مهم این خطه عنوان کرد و گفت: باید با کمک بخش های مرتبط موضوع تامین امنیت کامیون های حمل و بار را مورد توجه قرار داده و راهنمایی لازم در مسیر راه و مقصد به رانندگان انجام گیرد.

عباسی با یادآوری کمک‌های مردمی گیلان در دوران دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل در قالب یک هزار و ۵۰۰ کامیون خاطرنشان کرد: نقش رانندگان کامیون در زمینه ارسال این کمک‌ها همچون نگینی در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد. در جریانات اخیر به رغم توطئه‌های دشمنان و تهدید کامیون‌داران و سنگ‌پرانی‌ها برای جلوگیری از فعالیت این قشر، حمل و نقل گیلان روان و جدی تر از گذشته کار خود را ادامه داد که این تلاش آنان جای قدردانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش نیروهای فعال در راهداری های گیلان عنوان کرد: این نیروها شبانه روز در برف روبی‌ها و بازگشایی راه‌ها جان خود را به مخاطره می‌اندازند تا ما با ایمنی و آسایش مسیر حرکت استان را ادامه دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در حمل و نقل درون شهری، بخشی از ناوگان تاکسی فرسوده است، اضافه کرد: باید برای رفع مشکلات این حوزه و بروزرسانی ناوگان تاکسی اقدامات لازم انجام شود.

وی بهسازی نقاط حادثه خیز در استان گیلان را از جمله برنامه هایی دانست که باید همواره به طور جدی مورد توجه فعالان این عرصه باشد و عنوان کرد: در بهسازی نقاط حادثه خیز تلاش می کنیم ضمن اینکه توسعه راه آهن و حمل و نقل دریایی نیز مورد توجه است.

استاندار همچنین از مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان بازدید و از نزدیک روند خدمت رسانی فعالان این بخش را ارزیابی کرد و با اشاره به اهمیت این مرکز در امر کنترل و نظارت جاده ای، وعده داد تا اعتبار ویژه ای را برای افزایش شمار دوربین های نظارتی اختصاص دهد.

هم اکنون ۱۰ هزار و ۶۷۴ دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان درحال ارائه خدمات است که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۹ دستگاه در بخش حمل و نقل مسافر و هفت هزار و ۹۳۵ دستگاه در بخش ناوگان باری قرار دارد. حدود ۱۲ هزار و ۲۳۹ راننده در بخش حمل و نقل عمومی استان شامل هشت هزار و ۷۸۸ راننده در بخش کالا و ۳ هزار و ۴۵۱ راننده در بخش مسافر فعال هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه