دستگیری ۱۱ عامل آتش زدن کاه و کلش در آستانه اشرفیه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه از تشکیل پرونده و معرفی ۱۱ نفر متخلف سوزاندن ضایعات کشاورزی به مراجع قضایی خبر داد و گفت: سوزاندن ضایعات کشاورزی از جمله کاه و کلش و ضایعات پوست بادام جرم است.

دستگیری ۱۱ عامل آتش زدن کاه و کلش در آستانه اشرفیه

به گزارش ۸دی،رامین حسین زاده سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه در جمع خبرنگاران از تشکیل پرونده و معرفی ۱۱ نفر متخلف سوزاندن ضایعات کشاورزی به مراجع قضایی خبر داد و اظهار کرد: سوزاندن ضایعات کشاورزی از جمله کاه و کلش و ضایعات پوست بادام جرم است.

وی افزود: به دلیل ایجاد آلودگی هوا و مشکلات تنفسی برای شهروندان و تهدید علیه بهداشت عمومی مطابق با ماده ۲۰ قانون هوای پاک ماده و همچنین ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد می شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه از کشاورزان شهرستان خواست با توجه به مهیا بودن امکانات لازم برای بسته بندی کاه و کلش و همچنین وجود شرایط لازم برای استفاده از ضایعات پوست بادام برای خوراک دام یا تولید کود گیاهی در شهرستان، از هرگونه اقدام به آتش زدن ضایعات خودداری کنند.

حسین زاده بکارگیری تجهیزات و امکانات مناسب به منظور  بسته بندی یا تبدیل و استفاده بهینه از ضایعات کشاورزی را به عنوان راهکار مدیریت و بهره وری خردمندانه از آن بر شمرد و به نقش نظارتی جهاد کشاورزی شهرستان و دهیاران درخصوص مدیریت و پیشگیری از تخلف آتش زدن ضایعات کشاورزی در حوزه های استحفاظی تحت مدیریت تاکید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه