افتتاح مجتمع تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه صنعتی مرغ کیسم در آستانه اشرفیه

رئیس کل دادگستری گیلان و دادستان مرکز استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی در مراسم افتتاح مجتمع تصفیه خانه فاضلاب شرکت ورشکسته مرغ کیسم در آستانه اشرفیه حضور یافت و در نشست بررسی مشکلات آن شرکت نمود.

افتتاح مجتمع تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه صنعتی مرغ کیسم در آستانه اشرفیه

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی در مراسم افتتاح مجتمع تصفیه خانه فاضلاب شرکت ورشکسته مرغ کیسم در آستانه اشرفیه حضور یافت و در نشست بررسی مشکلات آن شرکت نمود.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه شرکت مرغ کیسم در سنوات قبل بازار مرغ استان گیلان و استان های هم جوار را رونق داده است، اظهار کرد: با تصمیماتی که در سنوات گذشته اتخاذ شد این شرکت زیر بار تعهدات و فشارهای مالی و خلف وعده مسئولان و نفوذ برخی افراد سودجو زمین گیر شده و نتوانست به تولیدات خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه اکنون با کمک اداره تصفیه و ورشکستگی سرمایه گذار مناسبی برای این شرکت در نظر گرفته شده و تولیدات آن بار دیگر آغاز شده است، افزود: واحد تصفیه و ورشکستگی از سال ۱۳۹۹ در دادگستری استان به ریاست یکی از قضات با تجربه و متعهد تشکیل شده و با پیدا کردن سرمایه گذاران دارای اهلیت برای استیفای حقوق بستانکاران و رونق تولید به واحد های تولیدی ورشکسته جانی دوباره می بخشد و اکنون این واحد ها با افزایش ظرفیت اشتغال به دو برابر قبل فعالیت می نمایند. عده ای سودجو و طمعکار با ایجاد موانع برای شرکت های موفق آنان را به مرز ورشکستگی رسانده و در امر تولید اختلال ایجاد می کنند.

این مسئول قضایی گیلان، فروش دستگاه ها را یکی از معضلات جدی واحد های تولیدی ورشکسته در سال های اخیر برشمرد و گفت: در حال حاضر با اقدامات دستگاه قضایی هیچ طلبکاری نمی تواند ماشین آلات و دستگاه های کارخانه های فعال را به فروش رسانده و برای تغییر کاربری آن اقدام نماید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به ورشکستگی شرکت مرغ کیسم در سنوات گذشته و صلاحیت های ذاتی اداره تصفیه امور ورشکستگی مبنی بر اداره اموال و ادامه فعالیت های بازرگانی ورشکسته بیان کرد: با تلاش های اداره ورشکستگی دادگستری استان گیلان این واحد تولیدی به شرکت سپید ماکیان واگذار شده و اکنون با حدود ۴۵۰  کارگر به تولیدات خود ادامه می دهد و بستر مناسبی برای اشتغال ساکنین منطقه است.

وی دغدغه های زیست محیطی و آلایندگی پساب های مضر این شرکت را یکی از مشکلات ساکنین منطقه و اراضی کشاورزی مجاور آن عنوان کرد و گفت: با پیگیری های دستگاه قضایی در فاصله زمانی کوتاهی تصفیه خانه ای به مساحت ۵۰۰ مترمکعب و با هزینه ۱۸ میلیارد تومان تاسیس شده که امروز به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

احمد آقایی در پایان ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این تصفیه خانه، مشکل بوی نامطبوع پخت ضایعات مرغ که موجبات نارضایتی مردم منطقه  را فراهم کرده است نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه