سردار سلامی: معلمان قله‌ جوشان ارزش‌های اخلاقی و تربیتی هستند

فرمانده کل سپاه، معلم را قله‌ای از فضائل که از آن ارزش‌های اخلاقی و تربیتی می‌جوشد توصیف کرد و گفت:‌ افرادی که بنای عظیم ساخت انسانی کشور را برای آینده‌ای که مستمراً به حال تبدیل می‌شود را می‌سازند معلمان هستند.

به گزارش ۸دی، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه (٣٠ مرداد) در آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: نکته‌ای که بسیار مهم است و ما از دوران کودکی در مسیر رشد و تکامل تدریجی خود آن را در محور زمان دیده‌ایم، این است که معلمان ما شخصیت‌هایی وارسته، متخلق، اسوه در فضایل اخلاقی و انسان هایی شایسته برای ساخت زیربنای فکری، علمی، معرفتی و تربیتی برای نسل های نونهال و نوجوان و جوان ما هستند.

وی افزود: معلم یک نقطه منفصل از محیط اجتماعی نیست بلکه حقیقتی جاری و شخصیتی تکثیر شونده است، یک مدل و الگوی تعمیم یابنده است. معلم، قله‌ای است از فضائل که از آن ارزش‌های اخلاقی، تربیتی، دانش و علوم معارف می‌جوشد و در دامنه محیط اجتماعی سرازیر شده در جامعه را برای آینده می‌سازد. یعنی افرادی که بنای عظیم ساخت انسانی کشور را برای آینده‌ای که مستمراً به حال تبدیل می‌شود را می‌سازند معلمان ما هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه علم، سلطان و قدرت است، گفت: کودکان قبل از دبستان از خانواده تأثیر می‌پذیرند روابط و عواطف و احساسات را از پدر و مادر خود می‌آموزند. اما در سال‌های ابتدایی بیشترین تأثیر پذیری کودک از آموزگاران است.

سردار سلامی با بیان اینکه ۱۲ سال دوران تحصیل، دوران شکل پذیری شخصیت انسان است، گفت: هر شخصیتی که در ۱۲ سال تحصیل به عنوان الگو معرفی شود، در شخصیت کودک به جان می‌نشیند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید تمدنی بسازید باید انسان را بسازید، گفت: باید پایه‌های همیشه یک جامعه را بسازیم. ما در یک نبرد تمدنی هستیم که شما معلمان در میانه یک جنگ و یک جهاد بزرگ هستید؛ قلم و زبان در جهاد مهمتر است. امروز زبان و قلم سلاحی است که ما را از درون یک نبرد با موفقیت خارج کند.

سلامی با بیان اینکه دشمن همه راه‌ها علیه ایران را امتحان کرده است، گفت: دشمن از نبردهای رزمی، تحریم‌های ناعادلانه و شدید، جنگ نیابتی، جنگ اطلاعاتی و ترور، تمامی ابزارها در جنگ سخت را امتحان کرده است اما ویرانگرترین تهدیدی که انتخاب کرده است حمله به قلب‌ها و زبان هاست.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکا به دنبال این است که قلب جوانان جهان اسلام را تسخیر کند و میل جوانان به عبادت و حجاب خواهی او را تحت تأثیر قرار دهد و پیش فرض‌های زندگی او را تغییر دهد و به او القا کند که تنها راه اداره کشور، الگوی غربی است. این اندیشه را القا کنند که اقتصاد آرام و مطمئن، محصول اندیشه و تفکر غربی است.

سرلشکر سلامی خطاب به فرهنگیان گفت: شما معلمان می‌توانید نگرش دانش‌آموزان را بسازید؛ از آنان انسان‌هایی با قدرت‌های بزرگ بسازید. باید برای این جهاد همه ما هزینه کنیم. محیط علمی باید جذاب باشد تا کودک با علاقه به مدرسه بیاید و با اکراه به خانه بازگردد.

سلامی با بیان اینکه جوانان ما را به روز کنید، گفت: ما جز کشورهای پیشرفته جهان و بیرق دار یک تمدن برای ساخت جامعه‌ای از آزادی و صلح هستیم. هیچ چیز بدون اراده ساخته نمی‌شود. انسان‌های مستحکم و با اراده بسازید. آن گاه آنان دل اتم را می‌شکافند و عصر دیجیتال را درک می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ما در سپاه این آمادگی را داریم که ظرفیت‌های خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم؛ هیچ چیزی در سپاه پاسداران ملک شخصی ما نیست. ما نیازمند یک جهاد قوی برای حفظ سلامت جوانان هستیم تا هم روحشان و هم جسمشان سلامت باشد. در این زمینه بسیج و توسعه تفکر بسیجی بسیار راهگشاست.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: جاذبه بازدیدها مهم است لذا علاوه بر راهیان نور دفاع مقدس، راهیان نور پیشرفت را هم خواهیم داشت که بازدید از پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه