مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

شالیکاران گیلانی امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک برداشت می‌کنند

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود شالیکاران گیلانی امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک برداشت کرده و حدود ۷۰۰ هزار تن برنج سفید استحصال کنند.

شالیکاران گیلانی امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک برداشت می‌کنند

به گزارش ۸دی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: تاکنون ۹ هزار و ۶۷۸ هکتار معادل ۴ درصد از شالیزار‌های گیلان برداشت شده که ۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از این برداشت به روش ماشینی انجام شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۹ هزار و ۴۰۰ هکتار معادل ۲۵ درصد از شالیزار‌های استان در مرحله رسیدن هستند، افزود: ۲۳۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از شالیزار‌های گیلان هم در مرحله خوشه دهی هستند.

ابراهیم اکبرزاده با اشاره به اهمیت کشت ماشینی و کاهش هزینه‌ها در این روش، گفت: امسال ۱۷۵ هزار هکتار از شالیزار‌های استان به روش ماشینی کشت شد و سال گذشته هم کشت مکانیزه برنج در ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان انجام شد. پیش‌بینی می‌شود شالیکاران گیلانی امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک برداشت کرده و حدود ۷۰۰ هزار تن برنج سفید استحصال کنند.

گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد که ۳۰۰ هزار شالیکار در این زمین‌ها به تولید محصول برنج اشتغال دارند. گیلان دومین استان تولید کننده برنج در کشور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه