مرمت و بازسازی بنای تاریخی آموزش و پرورش رودسر آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از آغاز عملیات مرمت و بازسازی بنای تاریخی آموزش و پرورش رودسر خبر داد و گفت: مقرر شد مرمت‌های لازم در این بنا به صورت مشارکتی انجام شود و به موزه مردم شناسی، کارگاه هنر‌های سنتی و دستی و نمایشگاه دائمی مربوط به صنایع‌دستی این شهرستان تبدیل شود.

مرمت و بازسازی بنای تاریخی آموزش و پرورش رودسر آغاز شد

به گزارش ۸دی،ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در بازدید اخیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از بنای تاریخی آموزش و پرورش رودسر، مقرر شد مرمت‌های لازم در این بنا به صورت مشارکتی انجام شود و به موزه مردم شناسی، کارگاه هنر‌های سنتی و دستی و نمایشگاه دائمی مربوط به صنایع‌دستی این شهرستان تبدیل شود.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه‌ای که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اداره آموزش و پرورش پرورش استان در این خصوص منعقد کرد، این بنای تاریخی ثبت شده در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی برای مرمت این بنای تاریخی در نظر گرفته شد و با توجه به اینکه شرح عملیات مرمت این بنا توسط کارشناسان معاونت میراث فرهنگی اداره کل نوشته شد، بلافاصله در سامانه توکن گذاشته شد و بعد از آن که یکی از پیمانکاران بومی منطقه برنده مناقصه شد، مرمت‌های لازم این ساختمان آغاز شد.

جهانی همچنین افزود: شهرداری و شورای شهر رودسر متعهد شد با توجه به منظر فرهنگی – تاریخی میدان این شهر که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، مرمت این ساختمان را انجام دهد.

به گفته جهانی، ۱۳۵ اثر شهرستان رودسر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و ۵۰۰ اثر تاریخی آن مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: فاز اول این مرمت به سرعت انجام شود و برای فاز دوم آن با اختصاص اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آن را به عنوان موزه مردم شناسی، مرکز هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی و نمایشگاه دائمی به بهره‌برداری برسانند.

همچنین قدیمی‌ترین آثار به دست آمده مربوط به شهرستان رودسر مربوط به ۴ هزار سال قبل است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه