خاموشی برنامه‌های پربیننده تلویزیون

در ماه‌های اخیر حواشی زیادی درباره حذف احتمالی ۳ برند شاخص خندوانه، عصر جدید و دورهمی از تلویزیون به وجود آمده است.

خاموشی برنامه‌های پربیننده تلویزیون

به گزارش ۸دی، خندوانه، عصر جدید و دورهمی برنامه‌هایی هستند که در سال‌های اخیر هرگاه روی آنتن بودند، در ۳ رتبه اول پربیننده‌ترین‌های تلویزیون قرار داشتند و انگار در لیگی دیگر، رقابت می‌کردند، لیگی که در آن امثال «فوتبال برتر»، «مسابقه ایران»، «به خانه برمی‌گردیم»، «شوتبال»، «سمت خدا»، «دستپخت»، «در انتهای الوند» و… جایی ندارند.

خبر تلویحی محمد بحرانی از تعطیلی خندوانه

سینما پلاک در ادامه اعلام کرد که در روزهای گذشته، محمد بحرانی صداپیشه «جناب‌خان»، با انتشار پستی اینستاگرامی از احتمال ساخته نشدن «خندوانه» سخن گفت: ضبط «خندوانه» تموم شد و معلوم نیست که دیگه اصلا ساخته بشه یا نه و معلوم نیست که اگه ساخته بشه من در «خندوانه» باشم یا نه‌. فکر می‌کنم کلا ۱۰ برنامه از «خندوانه» مونده باشه که همه‌شون هم ضبط شده‌‌‌ان و شاید بعد از این قسمت‌ها «خندوانه» برای همیشه به تاریخ بپیونده. این‌ چند قسمت هم تحملش کنید! به امید اینکه برنامه‌های خیلی بهتری در آینده جایگزینش بشن که بیشتر موردپسند شما باشن.

محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم نیز چندی پیش در مصاحبه‌ای با تسنیم، از استراحت طولانی‌تر عوامل این برنامه بین دو فصل، برای تغییر و تحولات فرم و محتوای برنامه برای فصل آتی خبر داد. او اگرچه گفت «خندوانه» را نگه خواهند داشت، اما شاید اگر تغییرات مد نظر شبکه، با موافقت عوامل برنامه همراه نشود، آینده برنامه به خطر بیفتد.

علیخانی و شروطش برای ادامه عصر جدید

احسان علیخانی تهیه‌کننده و مجری «عصر جدید» نیز در قسمت آخر فصل ۳ این برنامه، احتمال تعطیلی آن را تأیید کرد و بدون اشاره به ساخته شدن یا نشدن فصل جدید این مسابقه، با لحنی سخن گفت که بسیاری را متقاعد کرد ممکن است فصل چهارمی برای «عصر جدید» نیز در کار نباشد: ما به یک جایی رسیدیم که یا باید یک «پذیرش» اتفاق بیفتد که برویم سراغ شاخه‌های متعدد، اما ملاحظات جدی‌ای هست و رشته‌هایی هست که دعوت‌شان اینجا سخته. جنگ و دعوا و بحث و… هست. هرچند «عصر جدید» در شبکه سه یک اتفاق خیلی بزرگ بود. اجراهایی اینجا از دختران‌مان دیدیم که در چهل سال گذشته بی‌سابقه بود و اگر شرایط مساعد باشد، چراکه نه؟ من اهل ادا اطوار نیستم و در جایی که خانه‌ام باشد دنبال قهرمان‌بازی نیستم. شرایط باید طوری باشد که بشود کار ویژه و بزرگی انجام داد. اما گاهی آدم وارد دوراهی‌هایی می‌شود که خیلی سخته. اگر قرار هست فصل بعدی ساخته بشود باید بزرگ‌تر، باشکوه‌تر با رشته‌های متعدد و دختر و پسر کنار هم باشند.

مهران مدیری و رضا رشیدپور به سمت خروجی!

حال اگر این اتفاقات را کنار شنیده‌های گذشته از مخالفت‌های مدیران و متنفذان صداوسیما با شخص مهران مدیری بگذاریم، مشخص می‌شود که به تداوم ساخت «دورهمی» نیز اطمینانی وجود ندارد؛ خصوصا با حواشی که گفته می‌شود برای ناصر قدیر کاشانی تهیه‌کننده این برنامه به وجود آمده است. این در حالی است که در سال‌های اخیر، دو چهره شاخص دیگر شبکه سه هم با شرایطی کمابیش مشابه مواجه شدند. عادل فردوسی‌پور و «۹۰» در فرایندی دفعی، به یکباره و بدون هیچ توضیح قانع‌کننده از تلویزیون حذف شدند و رضا رشیدپور از اجرای برنامه اجتماعی و مطالبه‌گر کنار گذاشته شد تا به اجرای مسابقه سرگرمی‌محور «سیم آخر» بپردازد که با توانایی‌ها و علایقش سازگار نیست و حتی اعتراض تلویحی خودش را هم برانگیخت.

رشیدپور وقتی در «خندوانه» مهمان شد، با تأکید بر این که خودش را آدم جذابی برای سرگرمی نمی‌داند، گفت: دوست دارم باز هم در حوزه اجتماعی برنامه بسازم و امیدوارم شرایطش میسر شود.

به نظر می‌رسد مقابله با ستاره‌پروری که دست‌فرمان مدیران تلویزیون در سال‌های گذشته بود، در سال‌های اخیر نیز برای شماری از ستاره‌های تلویزیون مثل فردوسی‌پور، رشیدپور، مدیری، جوان و علیخانی اجرا شده تا آن‌ها حذف شوند یا لااقل از کارکرد اصلی خود در برنامه‌های پرمخاطب‌شان بیفتند، اتفاقی که یک بازی باخت-باخت-باخت برای تلویزیون، ستاره و مخاطب است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه