مشاهده گوزن مینیاتوری شوکا در جنگل های گیلان+ فیلم

معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان از مشاهده گوزن مینیاتوری شوکا در جنگل های استان خبر داد و گفت: ثبت حضور این حیوانات در عرصه های جنگلی گیلان نشان دهنده اهمیت حفظ زیستگاه ها و وجود محیطی امن برای زندگی این جانوران است.

مشاهده گوزن مینیاتوری شوکا در جنگل های گیلان+ فیلم

به گزارش ۸دی، تورج صادقی معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان در گفتگو با خبرنگاران گفت: گونه جانوری شوکا که بعنوان گوزن مینیاتوری گیلان معروف است و به دلیل اطلاعات کم از این گونه تصور می شد نسل آنها در جنگلهای گیلان کمیاب شده است، اخیرا در مناطق جنگلی گیلان مشاهده شده است.

وی اظهار داشت: ثبت و تصویر برداری این گونه توسط یکی از دوستداران محیط زیست بنام حسین آقایی از پویش مردمی حیات وحش گیلان و محیط بانان استان انجام شده است.

صادقی اضافه کرد: ثبت حضور این حیوانات در عرصه های جنگلی استان گیلان نشان دهنده اهمیت حفظ زیستگاه ها و وجود محیطی امن برای زندگی این جانوران است.

شوکا کوچکترین گوزن از خانواده گوزن ها است، کـه نسل آن به شـدت درسال های اخیر به دلیل تخریب زیستگاه ها و شکار بی رویه مورد تهدید قرار گرفته است. شوکا پستانداری است کوچکتر از مرال که در زبان ترکمنی آن را شوکه، در ترکی” الیک” و در کردی “فیله گچه” می نامند ، این حیوان کمی قوزدار به نظر می رسد و دارای دم بسیار کوتاه است. موهای این حیوان در فصل تابستان کوتاه و نرم و به رنک قهوه ای متمایل به قرمز و در زمستان به رنک خاکستری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه