رئیس سازمان نظام روانشناسی گیلان:

خانواده باید تسهیل گر ازدواج جوانان باشد

رئیس سازمان نظام روانشناسی گیلان تعارض بین خانواده و فرزندان را مهمترین عامل به تاخیر افتادن ازدواج جوانان دانست و گفت: خانواده باید تسهیل گر ازدواج باشد باید با انجام کار فرهنگی نگاه والدین تغییر کند.

خانواده باید تسهیل گر ازدواج جوانان باشد

به گزارش ۸دی، قربانعلی یحیایی رئیس سازمان نظام روانشناسی گیلان در گفتگوی خبری با بیان اینکه تعارض قدرت بین خانواده و فرزندان مهمترین عامل به تأخیر افتادن ازدواج جوانان است، اظهار کرد: خانواده‌ها پذیرای این موضوع نیستند که جوان امروز شرایط گذشته را ندارد و همین نپذیرفتن تنش ایجاد می‌کند که منجر به ازدواج شتاب زده یا فرار از ازدواج کردن می‌شود.

وی با اشاره به وجود شرایط سخت و رسوم دست و پاگیر قبل از ازدواج تصریح کرد: شرط و شروط سخت ازدواج باعث می‌شود که مراسم خواستگاری به یک نزاع تبدیل شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گیلان افزود: سیستم خانواده باید تسهیل گر ازدواج باشد و بخشی از کار فرهنگی و آموزشی برای این امر باید در خانواده‌ها به منظور تغییر نگاه والدین به مقوله ازدواج باشد.

یحیایی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی مراکز مشاوره‌ای پیش از ازدواج گفت: این مراکز که زیر نظر وزارت ورزش و سازمان نظام روانشناسی فعالیت می‌کنند بهترین فضا برای مراجعه خانواده و جوانان است و مردم باید بپذیرند که بهترین مشاوره‌ها از سوی افرادی بیان می‌شود که سال‌ها در این باره مطالعه داشته اند.

وی عنوان کرد: مشاوران ازدواج با بررسی ویژگی‌های شخصیتی افراد، آگاهی جوانان در ازدواج را افزایش داده و موجب شناخت بیشتر زوجین از یکدیگر می‌شوند که این موضوع در افزایش سازگاری بین زوجین بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گیلان با بیان اینکه مقاومت والدین در برابر تغییرات زمانه و جامعه از عوامل مهم در به تأخیر افتادن ازدواج جوانان است، افزود: تا زمانی که والدین رفتار فرزندان را مقابل ارزش‌های خود و فرهنگ جامعه قرار دهند اوضاع پیچیده باقی می‌ماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه