استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با۸دی مطرح کرد

ولایت مداری با تولی و تبری در عرصه های مختلف به منصه ظهور می رسد/ ایجاد جامعه مهدوی و غدیری با ریل گذاری بر اساس فرامین الهی

حجت الاسلام پورعیسی با بیان اینکه در آماده سازی زمینه برای طلیعه ظهور در جامعه، باید به سمت و سویی برویم که مفسدین ‌در آن احساس امنیت نکنند، گفت: باید از هر فرصتی در راستای فرامین الهی که سعادت ما در آن است بهره ببریم و در عمرمان با تعیین اولویت ها ضرورت ها و فوریت ها جلو برویم و ریل گذاری صحیح داشته باشیم در این صورت جامعه مهدوی و غدیری خواهد بود.

ولایت مداری با تولی و تبری در عرصه های مختلف به منصه ظهور می رسد/ ایجاد جامعه مهدوی و غدیری با ریل گذاری بر اساس فرامین الهی

حجت الاسلام پور عیسی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به راهکارهای بهره گیری از “غدیر” برای ایجاد وحدت اسلامی، اظهار کرد: در امامت اختلاف نظر وجود داشته و بر سر هیچ موضوعی مانند امامت، شمشیر کشی نشده است در مسیحیت نیز تجربه شده و جنگ فِر‌َق ما کمتر از فِر‌َق های دیگر نبوده اما تاکید بر نقاط مشترک مورد قبول طرفین یکی از راهکارهای موجود است مانند خدا و پیغمبر که با استناد به آیات قرآن آمده که اگر به اختلاف برخوردید نزد پیغمبرتان بروید و اگر با پیغمبرتان با اختلاف و مشکل رو به رو شدید به خدای متعال روی بیاورید.

وی با اشاره به بهره گیری از سیره امام و رهبری برای حل اختلافات، گفت: پرهیز از لج و لجبازی و اهانت به اعتقادات نیز از روش های دیگر است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه تاثیرگذاری نیازمند ایجاد یک بنیه قوی معرفتی در مخاطب است، گفت: حال که حکومت دست شیعیان است نباید طوری برخورد کنیم که خلاف وحدت باشد چون اهل سنت نیز از هموطنان ما هستند.

پورعیسی با اشاره به جایگاه ولایت و نبوت با توجه به مستندات قرآنی، برهانی و عقلانی بیان کرد: هر پیغمبری ولایت دارد ولو هر ولایتی نبوت ندارد و ولایت یک امر دائمی ولی نبوت مقطعی است در نبوت یک بار پیام را به همگان منتقل می کند اما مقام ولایت با تولی و تبری در عرصه های مختلف به منصه ظهور می رسد.

وی افزود: ولی خدا ارتباطش را با خدا در عین ارتباط با مردم تحت لوای پیغمبر حفظ می کند و چنین کسی می تواند ولی باشد به عبارتی ارتباط با مردم در ارتباط با خدا پیچیده شده است.

پورعیسی با اشاره به انحرافات در ولایت بعد از واقعه غدیر تصریح کرد: انسان موجود مختاری است و نباید از سه اصل از خدا، به خدا و برای خدا بودن غافل شویم و هرجا هوای نفس به میان آمد و انسان از خدا دور شد موجب انحراف می شود. بدانیم هرجا باشیم در معیت خداوند هستیم و هرجا این مسئله فراموش شد گرفتار می شویم.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به درس های غدیر در زمان فعلی خاطرنشان کرد: ما همواره در مقام نظر و مبانی و معارف کامل هستیم اما در مقام عمل مشکل داریم. باید در مقام عمل در کنار ناظر الهی از نظارت های مردمی و دولتی هم بهره ببریم.

وی با بیان اینکه در آماده سازی زمینه برای طلیعه ظهور در جامعه، باید به سمت و سویی برویم که مفسدین ‌در آن احساس امنیت نکنند، خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت مشکلات حل نخواهد شد باید از هر فرصتی برای خدا که فرج و حیات و ممات همگان بدان وابسته است بهره ببریم در راستای فرامین الهی که سعادت ما در آن است و در عمرمان با تعیین اولویت ها ضرورت ها و فوریت ها جلو برویم و ریل گذاری صحیح داشته باشیم در این صورت جامعه مهدوی و غدیری خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه