مدرس حوزه خواهران در گیلان در گفتگو با ۸دی:

شناساندن جریان مبارک غدیر به یک همت اربعینی نیازمند است

مدرس حوزه خواهران در گیلان سکوت خواص و عوام در مقابل ولایت آقا امیرالمومنین علی(ع) در آن زمان و بی‌تفاوتی ما شیعیان عصر حاضر در مقابل عید بزرگ غدیر را علت در پس تاریخ مسکوت ماندن این واقعه بزرگ عنوان و بیان کرد: برای شناساندن جریان مبارک غدیر به یک همت اربعینی نیاز است.

شناساندن جریان مبارک غدیر به یک همت اربعینی نیازمند است

“سونیا سجادی” در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ضمن عرض تبریک عید بزرگ غدیر با اشاره اینکه در این مناسبت‌ها و گفتگوهایی اینچنینی با غیر شیعیان، رجوع به منابع اهل سنت اولین گام برای ایجاد وحدت است، اظهار کرد: از اولین افرادی که به آقا امیرالمومنین تبریک گفتند، جناب عمر و ابوبکر بودند که با این نگاه ورود کردن به قضیه غدیر، خودش می‌تواند وحدت را ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: می‌بایست این نکته را باید مد نظر قرار داد که وحدت بین شیعه و سنی به جای خود قرار دارد که در این راستا مومنین و شیعیان، از ضرورت وحدت بین خود نیاید غافل شوند که البته متاسفانه این جزیره‌ای عمل کردن‌ها و تک‌روی کردن‌ها در فعالیت های دینی، خودش ضربه می‌زند.

سکوت خواص و عوام عید غدیر را مسکوت نگه داشت/ آفت جزیره‌ای عمل کردن‌ و تک‌روی در فعالیت‌های دینی 

مدرس حوزه خواهران در گیلان سکوت خواص و عوام در مقابل ولایت آقا امیرالمومنین در آن زمان و بی تفاوتی ما شیعیان عصر حاضر در مقابل عید بزرگ غدیر را علت در پس تاریخ مسکوت ماندن این عید عنوان و بیان کرد: درست است که ما در بسیاری از موارد انتقاد می‌کنیم که در اعیاد و یا مراسم عزا، فقط به پخت غذا و اطعام دادن اکتفا نشود و کار فرهنگی درست باید صورت بگیرد اما اطعام عید غدیر از آن مواردی است که از جانب معصوم علیه‌السلام تاکید شده است. در زمان معصوم علیه‌السلام این خواص بودند که با سکوتشان از ولایت دفاع نکردند؛ غدیر را نادیده گرفتند و البته در حال حاضر هم این وظیفه شیعیان جهان است که حضرات معصومین علی‌الخصوص امیرالمومنین را از این مظلومیت دربیاورند و با شادی کردن در اعیاد، با سرو صدا کردن‌هایی که در شأن ایشان است؛ با اطعام، هدیه دادن، با دید و بازدیدهایی که وجود دارد و یکسری از اموری که در عید باستانی نوروز صورت می‌گیرد.

شناساندن جریان مبارک غدیر به یک همت اربعینی نیازمند است

این کارشناس با اشاره به رواج سنت حسنه اطعام گفت: چند سالی است که سنت حسنه اطعام در بین مومنین رواج یافته که خیلی هم خوب است اما برای شناساندن جریان مبارک غدیر به یک همت اربعینی نیاز است؛ یعنی همان همتی را که برای برپایی پیاده روی اربعین دارند، چندین برابرش را باید برای عید ولایت در نظر گرفت.

غدیر ؛ معیار شیعه بودن مومنین

مدرس حوزه افزود: در بسیاری از روایت‌ها اشاره به ویژگی های شیعیان شده است و یکی از کارهایی که میتوان انجام داد این است که هر سال عید غدیر را همچون شب قدر، معیار قرار داد و دید که هر ساله، مومنین چقدر به این ویژگی های شیعه بودن نزدیکتر شده‌اند. همانطور که خود آقا امیرالمومنین میزان هستند، میتوان عید ولایت ایشان را نیز میزان و مکیال قرار داد.

شیعه باید غدیر را در دنیا عَلَم کند

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه، یکی از نکاتی که مطرح فرمودند این بود که آیا شماها که ولایت علی علیه السلام را کنار گذاشتید، آیا عید غدیر را فراموش کردید؟!

سجادی در ادامه تصریح کرد: بنابراین خیلی اهمیت دارد که شیعه، غدیر را در دنیا عَلَم کند و آنچنان سر و صدایی بپا کند که عالمی، شیعه و اسلام را به واسطه عید غدیر بشناسد. در واقع همان جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند را می شود در تمام مسایل و رویدادهای مهم جهان اسلام اضافه و پیاده کرد. گوشه گوشه اسلام و دین، نیاز به یک جهاد برای تبیین دارد؛ نیاز به همت جوان‌های خوش‌فکر و توانمند است و البته پیشکسوت‌ها و بزرگان نباید در این مسیر سنگ‌اندازی کنند و نباید شور انقلابی جوان‌ها را سرکوب کنند. یکی از مواردی که بنده به عنوان یک محب و ان شاءالله شیعه حضرت همواره تاکید روی آن داشته و دارم، خود لفظ «امیرالمومنین» است، که شیعیان باید توجه و تعصب ویژه داشته باشند در بکار بردن آن که خاصه امام علی علیه‌السلام است.

مسأله مهدویت با غدیر گره خورده است

این مدرس حوزوی تاکید کرد: در حال حاضر، مسأله مهدویت با غدیر گره خورده است؛ هر چه قدر، برای مهدویت کار شود، خواسته یا ناخواسته، ادامه تبلیغ غدیر است. ولایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، ادامه ولایت آقا امیرالمومنین روحی له الفداء است، لذا مومنین هرچه بیشتر به امام زمانشان توجه نشان دهند و برای ظهور تلاش کنند، کمک خواهند کرد که ولایت خاصهٔ معصوم علیه السلام که عصاره و ثمره عید غدیر هزار و چهارصد سال پیش است، بالاخره رخ دهد و محقق شود. ان شاءالله

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه