آیت الله رمضانی: غدیرخم یک امر تاریخی برای حیات اسلام است

آیت الله رمضانی تصریح کرد: برخی می‌گویند غدیر تنها یک قصه تاریخی است در حالی که اگر به آموزه‌های غدیر توجه داشته باشیم، این رویداد یک امر تاریخی برای حیات اسلام است.

آیت الله رمضانی: غدیرخم یک امر تاریخی برای حیات اسلام است

به گزارش ۸دی،آیت‌الله «رضا رمضانی» شامگاه جمعه در جلسه «انسان اخلاقی در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع)» با اشاره به اینکه عید غدیر عید امت رسول خدا و عید ولایت است، اظهار کرد: در این عید انسان باید حقیقت ولایت را درک کرده و از آن بهره‌مند شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه عید غدیر دو درس مهم دارد که کمتر به آن توجه شده است، افزود: درس نخست اینکه مردم باید در سرنوشت خود حضور داشته باشند و درس دوم نیز است که بهترین‌ها باید در کارها گمارده شوند.

وی اضافه با اشاره به اینکه امیر المومنین (ع) پس از ۳۰ سال همایش غدیر را برگزار می‌کنند و به همین دلیل غدیر باید پاس داشته شود، اضافه کرد: در غدیر علاوه بر اطعام دادن، احیای حقیقت غدیر نیز بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به حدیثی از امیرالمومنین (ع) در خصوص مسئولیت اشاره و بیان کرد: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: «اگر کسی سمتی داشته باشد و پس از مدتی بفهمد که نمی‌تواند آن سمت را اداره کند و بهتر از او وجود دارد، اگر تفویض نکند، خیانت کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اضافه کرد: اگر ما همین موارد را عمل می‌کردیم، شرایط از هر جهتی خیلی بهتر بود.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی می‌گویند غدیر تنها یک قصه تاریخی است در حالی که اگر به آموزه‌های غدیر توجه داشته باشیم، این رویداد یک امر تاریخی برای حیات اسلام است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه اگر همه مردم اسلام را به خوبی بفهمند، ساحت اجتماعی و سیاسی اسلام احیا می‌شود، ادامه داد: حوزه ولایت به حدی مهم است که اگر همه علی (ع) را دوست می‌داشتند، خدا جهنم را خلق نمی‌کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه