نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری؛

 نقشه شوم دشمن برای جداسازی مردم از روحانیت است/ ساخت موزه مفاخر، نیاز جامعه امروز

آیت‌الله رمضانی در مراسم بزرگداشت علمای سَلَف و دو روحانی شهید بخش چابکسر در مسجد بازار این شهر با اشاره به نقشه شوم دشمن برای جداسازی مردم از روحانیت تصریح کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند تا مردم را از روحانیت جدا کند و با ایجاد شبه در مسائل مختلف،اعتقادات آنها را ضعیف گرداند.

 نقشه شوم دشمن برای جداسازی مردم از روحانیت است/ ساخت موزه مفاخر، نیاز جامعه امروز

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز در مراسم بزرگداشت علمای سَلَف و دو روحانی شهید بخش چابکسر در مسجد بازار این شهر با اشاره به اینکه گیلان دارای مفاخر زیادی در تمام عرصه‌ها است، اظهار کرد: ساخت موزه مفاخر از نیازهای جامعه امروز ما است تا با استفاده از این ظرفیت مردم عالمان خود را بشناسند.

وی با اشاره به وجود روحانیت برجسته‌ای مانند آیت‌الله جنیدی و آیت‌الله محمدی در شهرستان رودسر افزود: باید زندگینامه این علما جع‌آوری و مکتوب شود تا مردم این شهرستان، شخصیت‌های بزرگ منطقه خود را بشناسند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نقش هدایتی و تعلیم و تربیت پیامبران و عالمان درطول دوران مختلف اشاره کرد و گفت: علما وارثان انبیاء هستند و همان نقش تربیتی و تعلیمی که انبیا داشتند عالمان به حق و ربانی در بیداری و هدایتگری جامعه بر عهده دارند و هر کجا که لازم باشد به عنوان الگو نقش خود را به خوبی ایفاء می‌کنند.

آیت الله رمضانی با اشاره به نقشه شوم دشمن برای جداسازی مردم از روحانیت تصریح کرد: برگزاری چنین جلساتی هوشمندانه و از ضروریات جامعه است چون امروز دشمن تلاش می‌کند تا مردم را از روحانیت جدا کند و با ایجاد شبه در مسائل مختلف، برای ضعیف کردن اعتقادات مردم تلاش می‌کند.

وی قرآن را منبع اصلی هدایت و تذکر انسان دانست و بیان کرد: دین‌داری بواسطه مجاهدت‌های عظیم پیامبران و علما به دست ما رسیده و می‌تواند به عنوان نسخه زندگی برای بایدها ونباید‌های ما باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به نقش بشیر و نذیر بودن انبیاء الهی گفت: انبیا الهی بواسطه تهذیب نفس، خود را تربیت کردند و سپس برای هدایت و تربیت مردم نقش‌آفرینی کردند اگر انسان به دانسته‌های خود عمل کند چیزهای دیگر به انسان آموخته می‌شود آن‌وقت خداوند متعال معلم انسان می‌شود و علم خداوند وارد قلب انسان می‌شود و باید قلب قابل باشد تا از این علم بهره‌مند شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید جامعه اسلامی با علم پیش رود تا به تکامل برسد، افزود: جامعه باید یا عالم باشد یا متعلم تا در مسیر علم و دانش قرار گیرد، رشد کند و به تکامل برسد.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه عالم ربانی مردم را به سمت خدا هدایت می‌کند، گفت: انسان باید متعلم به تعلیم رب شود تا به دانشی که تاثیرگذار باشد برسد تا معنویت و اخلاق در جامعه تزریق و مردم رنگ الهی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه علما باید مجهز به ابهت علمی و معنوی باشند تا جامعه را هدایت کنند، تصریح کرد: معنویت و کمال اخلاقی به انسان انگیزه می‌دهد تا به جایگاه رفیعی که می‌خواهد برسد و به دیگران نیز کمک کند تا با خدا مانوس شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نقش علما برای احیای نام خدا در قلوب بشر اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای که رنگ خدایی نداشته باشد اساساً بی‌هویت، پوچ و بی‌معنا است و عالمان برجسته برای بشیر و نذیر مردم تلاش می‌کنند تا دین در جامعه احیا و انسان زنده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه