بازدید دو نماینده گیلانی از روند برگزاری کنکور ۱۴۰۱

“جبار کوچکی‌نژاد” و “محمدرضا احمدی سنگری” از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از روند برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ در دانشگاه گیلان بازدید کردند.

بازدید دو نماینده گیلانی از روند برگزاری کنکور ۱۴۰۱

به گزارش ۸دی، فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان، جبار کوچکی نژاد و  محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی از روند برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در دانشگاه گیلان بازدید کردند.

 کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با رقابت ۳۸ هزار ۶۶۵ داوطلب گیلانی در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان های خارجی همزمان با سراسر کشور در صبح روزهای ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال جاری برگزار شد.

آمار کل داوطلبان استان ۳۸ هزار و ۶۶۵ نفر است که از این تعداد، ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر ( ۶۴/۰۴ درصد ) زن و ۱۳ هزار و ۹۰۳ نفر ( ۳۵/۹۶ درصد ) مرد می باشند. تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی استان ۳ هزار و ۸۳۶، گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۴ هزار و ۲۴۰، گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۷۸۵، گروه آزمایشی هنر، ۳ هزار و ۶۷۲ و گروه آزمایشی زبان های خارجی ۶ هزار و ۱۳۲ نفر می باشد.

آمار داوطلبان استان در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دارای ۳/۹۹ درصد رشد می باشد. آمار داوطلبان کل کشور ۱ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۶ نفر است که در مقایسه با تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ حدود ۸/۷۴ درصد رشد داشته است.

نتایج اولیه آزمون مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه