لطفی نیا: برخی مسئولین تشکل‌های مساجد نسبت به برگزاری جلسات قرآنی بی تفاوت اند

داور بین المللی قرآن کریم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مساجد باید قطب قرآنی شود، گفت: این قضیه باید جدی گرفته شود؛ ولی در گیلان با بی‌مهری نسبت به این موضوع مواجه هستیم این در حالی لست که برخی مسئولین تشکل‌های مساجد نسبت به جایگاه، اهمیت، فضل و برتری قرآن و مزیت‌های برگزاری جلسات قرآنی در مسجد بی تفاوت اند.

لطفی نیا: برخی مسئولین تشکل‌های مساجد نسبت به برگزاری جلسات قرآنی بی تفاوت اند

به گزارش هشت دی، محمود لطفی‌نیا در همایش جامعه قرآنی گیلان که با حضور معاون نظارت شورای عالی قرآن و رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی گیلان بر کسی پوشیده نیست و دارای افتخارات بسیاری است.

این داور بین‌المللی قرآن با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی و ذخایر فرهنگی بالایی دارد، افزود: ما در گام اول انقلاب مسیری که طی کردیم تجربه ارزشمند و در عین حال سنگین و سختی بود تا به شناخت درست از ظرفیت‌های موجود رسیدیم و تجربه‌های تلخی را هم پشت سر گذاشتیم.

این پیشکسوت قرآنی گیلان گفت: زمانی در یادگیری قواعد تجویدی معطل بودیم و فرق بین صدا و قلقله را نمی‌دانستیم یا احکام تجویدی را آنطور که شایسته بود و در جهان عرب تدریس می‌شد، نمی‌دانستیم اما با گسترش فضای تکنولوژی و رفت و آمدی که بین قرا جهان اسلام شکل گرفت، همچنین با ورود قرای مصری به کشور و شنیدن قرائت آنان و بهره مندی از اساتید مصری، مهارت‌های قرآنی‌مان روز به روز افزایش یافت.

عضو هیات موسس جمعیت قرآنیان گیلان ادامه داد: با تاسیس نهادهای قرآنی مثل رادیو قرآن، شورای عالی قرآن، شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی و… باورمان شد که نیازمند تشکیلات قرآنی هستیم تا فعالیت‌های قرآنی از نظر سطح سواد و مهارت‌های فنی به سامان شوند امیدواریم این اتفاق تشدید شود و همچنان توسعه یابد.
ل
طفی‌نیا افزود: در سال‌های اخیر دوستان قرآنی گیلان به دور از اختلاف نظرات دور جمع شدند تا باهم همفکری کنند که منجربه تشکیل جمعیت قرآنیان گیلان در راستای به سامان شدن فعالیت‌های قرآنی استان شد.

این پیشکسوت قرآنی گیلان تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری مساجد باید قطب قرآنی شود، این قضیه باید جدی گرفته شود؛ ولی در گیلان با بی‌مهری نسبت به این موضوع مواجه هستیم.

لطفی‌نیا افزود: برخی مسئولین تشکل‌های مساجد نسبت به جایگاه، اهمیت، فضل و برتری قرآن و مزیت‌های برگزاری جلسات قرآنی در مسجد بی تفاوت هستند که این برای جامعه قرآنی استان ناخوشایند است.

این داور بین‌المللی قرآنی گیلان بیان کرد: بزرگترین تعهد ما نسبت به قرآن این است که همانقدر که از قرآن بهره می‌بریم، در مسیر قرآن خرج کنیم، اگر من و شما به عنوان معلم قرآن نسبت به حفظ حریم شخص قرآنی پاسدار نباشیم، نمی‌توانیم انتظار وفاداری و پاسداری از آنان داشته باشیم لذا معلم قرآنی اول باید حافظ شخصیت و جایگاه خودش باشد؛ اگر ما قدر خودمان را بدانیم جامعه پیرامونی درس می‌گیرد و قدردان می‌باشد.

وی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که توفیق را نصیب کرده تا از مائده قرآن بهره مند شویم و امیدواریم ما را از ساحت مقدس قرآن محروم نفرماید، تصریح کرد: معلم قرآنی باید در حوزه تکمیل و ارتقای شخصیت قرآنی و رفع نیاز اجتماعی قرآنیان مشارکت داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه