نماینده مردم رودسر و املش در مجلس؛

استانداران در مدیریت گرانی ها نقش آفرینی کنند

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به مطلع بودن استانداران از افزایش قیمت نان در روزهای اخیر، اظهار داشت: در جلساتی که در تهران با استانداران برگزارمی شود حتما به مسئله گرانی ها متذکر می شوند اما شاهد مدیریت گرانی ها از سوی استانداران نبودیم و روز به روز شرایط سخت تر می شود.

استانداران در مدیریت گرانی ها نقش آفرینی کنند

به گزارش ۸دی،محمد صفری ملک میان با اشاره به تاکید وزیر کشور بر نقش آفرینی استانداران در قیمت گذاری، کنترل بازار، جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا، گفت: موضوع گرانی هایی که اخیرا شاهد هستیم در سطح ملی است و تمام ارکان دولت و نهادهای خارج از دولت برای مدیریت این امرو ورود کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بار اول نیست که شاهد گرانی ها هستیم، بیان کرد: طی سال های اخیر افزایش قیمت در کشور وجود داشته است و متاسفانه نه تنها برخورد آنچنانی نشده بلکه فضا برای احتکارگران و کسانی که نهایت سوء استفاده را می کنند باز تر و برای گران تر کردن اجناس شان شرایط مهیا شده است.

وی اظهار داشت: استانداران می توانند در سطح استان خود با هماهنگی نهادهای دیگر ورود کنند و نسبت به این مسئله سیاست ها را با توجه به اقتضا و شرایط هر استانی اجرا کنند. در استان گیلان تا به امروز استاندار اقدامی نکرده است متاسفانه این استان در گرانی ها بیشترین اثر را احساس کرده است چرا که در دوره هایی از سال وقتی مسافرت بیشتر انجام می شود نهایت سوء استفاده را انجام می دهند تا بتوانند اجناس شان را گران تر بفروشند. در استان گیلان تا کنون از سوی نهادهای مرتبط به این مسئله شاهد اقدامی نبوده ایم.

این نماینده مجلس درباره آماده سازی استانداران برای مدیریت فضای استان ها در جریان افزایش قیمت نان، گفت: یکی از مشکلات اساسی کمبود آرد است سهمیه هایی که در گذشته به نانوایی ها داده می شد این روزها به آنها اختصاص داده نمی شود و بسیاری از نانوایی ها صبح ها پخت ندارند، بی نظمی در این مسئله حاکم است.

ملک میان بیان کرد: مسائل حاشیه و کمبود آرد مردم استان گیلان را آزار می دهد از آنجایی که پایان هر هفته شاهد سیل گردشگران در این استان هستیم مسائل و گرانی ها بیشتر می شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به مطلع بودن استانداران از افزایش قیمت نان در روزهای اخیر، اظهار داشت: در جلساتی که در تهران با استانداران برگزارمی شود حتما به مسئله گرانی ها متذکر می شوند اما شاهد مدیریت گرانی ها از سوی استانداران نبودیم و روز به روز شرایط سخت تر می شود./

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه