افسرده‌ترین کشورهای دنیا+ جدول

خودکشی از عوامل قابل توجه مرگ و میر در جهان است و سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند که افسردگی یکی از مهمترین عوامل خودکشی در جهان است.

افسرده‌ترین کشورهای دنیا+ جدول

به گزارش ۸دی، خودکشی از عوامل قابل توجه مرگ و میر در جهان است و سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند. بر اساس گزارش یورونیوز، اختلالات روانی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، اختلالات شخصیت، اعتیاد به الکل و … از مهمترین عوامل خودکشی در جهان هستند.

عوامل اقتصادی، فشارهای اجتماعی، مسائل کاری و مشکلات خانوادگی نیز از دیگر دلایلی هستند که افراد را به سوی خودکشی سوق می‌دهند. به این ترتیب، کشورهای دارای مشکلات افسردگی بیشتر، آمار خودکشی بالاتری هستند.

برخی رسانه ها، کشور فنلاند را شادترین کشور دنیا معرفی کرده‌اند در حالی که بر اساس آمار واقعی، فنلاند حدود ۱۴ خودکشی منجر به مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر (۳/۵ برابر ایران) و رتبه ۳۲ خودکشی در دنیا را دارد در حالی که این عدد در ایران ۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است. به این ترتیب، فنلاندی‌ها از افسرده ترین مردم جهان هستند.

نکته جالب اینکه، روسیه رتبه ۳، کره جنوبی رتبه ۱۰، اکراین رتبه ۱۴، بلژیک رتبه ۲۲، ژاپن رتبه ۳۰۰ و آمریکا رتبه ۳۴ خودکشی در دنیا را دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه