ایجاد اشتغال ۱۳۵۰ نفر با احداث ۱۳۵ هکتاری گلخانه در گیلان

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان گفت: پنج شهرک گلخانه‌ای با ظرفیت ۱۳۵ هکتار گلخانه در شهرستان‌های استان در دست احداث است که با احداث آن برای هزار و ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

ایجاد اشتغال ۱۳۵۰ نفر با احداث ۱۳۵ هکتاری گلخانه در گیلان

به گزارش ۸دی، بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه تجلیل از کارگران در انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج شهرک گلخانه‌ای در شهرهای سیاهکل، ماسال، شفت، رضوانشهر و انزلی در دست احداث است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با ۱۴ سرمایه گذار برای احداث زیرساخت‌ها و احداث سازه‌های گلخانه‌ای در این شهرها، افزود: مساحت عرصه این شهرک‌های گلخانه‌ای ۱۸۰ هکتار است که در ۱۳۵ هکتار آن گلخانه احداث می‌شود. در این گلخانه‌ها انواع گل‌های زینتی، آپارتمانی، سبزیجات، گل و گیاه‌های شاخه بریده، گیاهان دارویی و میوه‌های شکلی خاص تولید می‌شود. با احداث هر یک هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغالزایی می‌شود. هزینه یک هکتار گلخانه با پوشش پلاستیک ۲۰ میلیارد تومان و برای گلخانه‌های شیشه‌ای حدود ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

مختار مهدی زاده با اشاره به اینکه احداث گلخانه‌ها به سرمایه گذاران بزرگ واگذار شده است، گفت: با احداث ۱۳۵ هکتار گلخانه در گیلان برای هزار و ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه