ورود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر به گیلان/ افزایش ۲۵۴درصدی ورود خودرو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از ورود بیش از ۱میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از زمان آغاز تعطیلات عید فطر به گیلان خبر داد این در حالی است که ورود خودرو به استان در ۲روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۴ درصد افزایش یافته است.

ورود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر به گیلان/ افزایش ۲۵۴درصدی ورود خودرو

به گزارش هشت دی، استان گیلان با شروع تعطیلات عید فطر مقصد بسیاری از هموطنان مان قرار گرفت گه گنجر به ترافیک سنگین در محورهای منتهی به استان در اولین روزهای آغاز تعطیلات شد.

سرهنگ جاور صفاری در این باره می گوید: طی ۲ روز گذشته افزون بر ۱۹۲ هزار دستگاه خودرو وارد گیلان شدند که از این تعداد ورود ۱۰۹ هزار خودرو مربوط به روز گذشته بود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان از افزایش ۲۵۴ درصدی ورودی خودرو به استان در ۲ روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ترافیک ورودی خودروها به استان روان است.

“ولی جهانی”، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان نیز با توجه به استقبال گسترده گردشگران نوروزی برای سفر به استان گیلان، گفت: با هماهنگی سایر دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان که به ریاست استاندار محترم گیلان تشکیل جلسه‌ داد، خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد استقبال گردشگران برای حضور در استان گیلان هستیم و بر اساس آمارهای رسمی اعلامی به ستاد اجرایی خدمات سفر، در بازه زمانی ۸ الی ۱۲ اردیبهشت تعداد بیش از ۳۴۶ هزار دستگاه خودرو به استان گیلان وارد شدند که این عدد رشد چشمگیر ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

جهانی ادامه داد: در بازه زمانی مذکور یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۶۳۴ نفر از طرق مختلف زمینی و هوایی به استان گیلان وارد شدند و آمار اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت با ضریب اشغال ۸۳ درصدی، به یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۴۷۹ نفر- شب اقامت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و موزه‌های تخصصی دایر شده در استان، خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در نظر دارد با برگزاری جشنواره‌های متنوع و ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری در سطح شهرستان‌های مختلف نسبت به جذب هدفمند گردشگران اقدام کند و ثبت آمار ۴۸۱ هزار بازدید از بناهای تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری نشاندهنده استقبال مسافران و گردشگران وارد شده به استان گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
فرشاد مقصودی
سلام علیکم! ضمن خدا قوت به همکاران و بزرگواران گردشگردی! عزیزان محبت کنند بجای ارائه آمار و ارقام ورود و خروج مسافر و ماشین،آمار میزان فرهنگ سازی استفاده از اماکن و طبیعت و ...برای گردشگران رو ارائه بدن تا خیال ما از ادامه ی آسیب به مراتع و جنگل و دریا و همه ی مواحب خدا دادی راحت بشه! پیشنهاد میکنم در این راستا از ظرفیت هنرمندان بخصوص سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان استفاده کنند.
در حاشیه