در گفتگو با ۸دی مطرح شد

تعطیلی سایت زباله سراوان اصلی ترین مطالبه مردم/ وعده برخورد جهادی استاندار چه شد؟ + فیلم

“محمدرضا پورقاسم” از اهالی سراوان با تشریح اصلی ترین خواسته مردم در پی تجمعات اخیر، تعطیلی سایت زباله سراوان را اصلی ترین مطالبه مردم عنوان کرد و گفت: استاندار گیلان در جلسه ای که در ۱۴ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد از برخورد جهادی و اقدام سریع در باب حل مشکل منطقه سخن گفت اما هنوز اتفاقی نیفتاده است و تنها راهی که برای مردم مانده بستن راه ورودی زباله به سراوان است.

تعطیلی سایت زباله سراوان اصلی ترین مطالبه مردم/ وعده برخورد جهادی استاندار چه شد؟ + فیلم

“محمدرضا پورقاسم” از اهالی سراوان در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به تجمعات مردم سراوان در اعتراض به انباشت زباله گفت: شاهد حضور طیف های مختلف مردم از ورزشکاران، کامیون داران و خانواده های شهدا به صورت شبانه هستیم که روز به روز بر جمعیت مردم معترض افزوده می شود و مردم نسبت به وضعیت آنجا گله مندند.

وی با اشاره به مهم ترین مسئله مردم در پی اعتراضات اخیر، گفت: شهردار می گوید برای برطرف کردن شیرابه زباله های موجود که مربوط به انباشت آن در طی ۳۶ سال است، باید از کف زمین تا ارتفاع ۹۰ متر پلکانی درست کنیم تا این کوه زباله ریزش نکند و شیرابه آن را بتوان تسویه کرد که این کار نیاز به ورود زباله تا ۳ سال آینده است، این موضوع مردم را نگران کرده است.

پورقاسم با اشاره با بی توجهی به مردم در پی گذشت بیش از یک هفته تجمع و اعتراض نسبت به وضعیت منطقه اظهار کرد: این مسئله با اینکه مشکل بزرگ استان است، تاکنون عکس العملی درستی از سوی مسئولین ارشد استان دریافت نشده و مردم نگران هستند.

مردم حتی با بازدید استاندار هم حاضر به بازگشایی مسیر ورود زباله نیستند

وی افزود: شهردار و فرماندار قول هایی به مردم داده اند که محقق نشده و مردم خواستار حضور دادستان استان و استاندار برای تعیین برنامه برای وضعیت منطقه سراوان هستند و همه این مسائل دست به دست هم داده که الان مردم حتی با بازدید استاندار هم حاضر به بازگشایی مسیر ورود زباله نیستند.

تعداد زیادی از مردم دچار بیماری های سخت شده اند/ پزشکان آلودگی محیط را عامل اصلی بیماری می دانند

پورقاسم با اشاره به مشکلات عدیده مردم سراوان بیان کرد: بیماری هایی مردم منطقه را آزار می دهد. تعداد زیادی از مردم منطقه درگیر بیماری سرطان شده اند. فرزندان یکی از اهالی درگیر بیماری های سخت شده و در تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته است و پزشک معالج تشخیص داده عامل اصلی این بیماری ها آلودگی محیط و زباله سراوان است.

وی تصریح کرد: مشکلاتی مانند آلودگی آب، تجمع مگس، بوی تعفن و… نتیجه دپوی زباله در سراوان است که ارتفاع آن به حدود ۹۰ متر می رسد و حتی ارتفاع آن از کوه هم بالاتر است.

پورقاسم با تشریح اصلی ترین خواسته مردم در پی تجمعات اخیر، تعطیلی سایت زباله سراوان را اصلی ترین مطالبه مردم عنوان کرد و گفت: استاندار گیلان در جلسه ای که در ۱۴ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد از برخورد جهادی و اقدام سریع در باب حل مشکل منطقه سخن گفت اما هنوز اتفاقی نیفتاده است و تنها راهی که برای مردم مانده بستن راه ورودی زباله به سراوان است.

وی با اشاره به حضور چندی از مسئولین در بین مردم سراوان، اظهار کرد: دادستان و بخشدار سنگر و آقای احمدی از نماینده رشت در بین مردم حضور پیدا کرده و از آنان حمایت کردند. فرماندار رشت نیز در بین مردم حضور یافت و از آن فرصت خواست تا برای حل مشکل برنامه ریزی شود، ولی هیچ برنامه ریزی صورت نگرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه