قیمت ۱۰۰ قلم دارو کاهش می‌یابد

رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت:قرار است به زودی ۱۰۰ قلم دارو که تحت پوشش بیمه قرار نداشتند با سیاست‌های جدید به پوشش بیمه‌ای اضافه شود تا هزینه دارو برای مردم کاهش یابد.

قیمت ۱۰۰ قلم دارو کاهش می‌یابد

به گزارش ۸دی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: قیمت ۱۰۰ قلم دارو پس از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن، بزودی کاهش می‌یابد. سال گذشته حدود ۵۶۰ قلم دارو افزایش قیمت داشت که ۴۶۰ قلم آن با اقدامات بیمه‌ای پوشش داده شد.

وی در ادامه افزود: بین ۹۰ تا ۱۰۰ قلم افزایش قیمت دارو را شاهد بودیم البته این دارو‌ها تحت پوشش بیمه‌ها نبودند، به همین دلیل و بنا بر سیاست‌هایی که اخیرا اتخاذ شد قرار است دارو‌هایی که افزایش قیمت آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار نگرفته بود در شورای عالی بیمه مطرح شود و با نظر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، این دارو‌ها تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

مهدی رضایی بیان کرد: با این سیاست، در مجموع بخشی از دارو‌ها قیمت آن‌ها کاهش می‌یابد، چون تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد تا هزینه دارو برای مردم کاهش یابد. در سیاست‌های ارزی دارو بناست بخشی از دارو‌ها که قابلیت تجویز با نسخ پزشکان را دارد از یارانه دولت هم بهره‌مند شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه