اجرای نخستین طرح کشت قراردادی برنج در گیلان

مدیر تعاون روستایی گیلان از اجرای نخستین طرح کشت قراردادی برنج در گیلان خبر داد.

اجرای نخستین طرح کشت قراردادی برنج در گیلان

به گزارش ۸دی، مدیر تعاون روستایی گیلان اظهار کرد: طرح کشت قراردادی برنج با هدف حمایت از شالیکاران و حذف دلالان و با همکاری سازمان جهادکشاورزی و تعاون ورستایی استان امسال در ۱۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: دو اتحادیه تعاونی روستایی و تعاونی‌های تولید روستایی استان گیلان بعنوان مباشرین اصلی طرح در استان گیلان موظف هستند تا بذر و نهاده‌های کشاورزی لازم شامل؛ کود و سم را بدون دریافت پیش پرداخت و از طریق پشتیبان طرح یعنی شرکت خدمات حمایتی تامین و هزینه آن را هنگام تحویل محصول از کشاورز طرف قرارداد کسر کنند. مباشر براساس تفاهم نامه بین صندوق بیمه محصولات کشاورزی و وزارت جهادکشاورزی، همه قرارداد‌ها را تحت پوشش بیمه قرار داده و هزینه آن همانند سایر موارد ابتدا از طرف دولت پرداخت و در پایان از محل دریافت و فروش محصول، با تخفیف ۱۰ درصدی از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، تسویه می‌شود.

عباس جعفرپور درمورد میزان استقبال اولیه شالیکاران از ورود به کشت قراردادی برنج بیان کرد: تا امروز ۱۳۳ نفر با بیش از ۲۵۵ هکتار شالیزار از تمام شهرستان‌های استان، وارد قرارداد کشت با مباشران شدند.

ارقام هاشمی، آنام، خزر و شیرودی براساس توافق در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه