کارشناس سیاسی در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

در پازل دشمن بازی کردن برخی جریانات قطعا به ضررشان تمام می شود/ ناامن جلوه دادن کشور حربه دشمنان در تاریخ انقلاب

“عمران علیزاده” با بیان اینکه قطعا دشمنان از ترور برای ضربه زدن به جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران بهره می برند، گفت: در پازل دشمن بازی کردن ممکن است برای عده ای منافع کوتاه مدتی به دنبال داشته باشد اما در دراز مدت قطعا منافعشان به خطر خواهد افتاد.

در پازل دشمن بازی کردن برخی جریانات قطعا به ضررشان تمام می شود/ ناامن جلوه دادن کشور حربه دشمنان در تاریخ انقلاب

“عمران علیزاده” کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به جنایت تروریستی اخیر در مشهد و واکنش های کج دار و مریز برخی از جربان ها و چهره های اصلاح طلب با این اقدامات شبه داعشی، اظهارکرد: کسانی که به منافع ملی کشور ایمان نداشته باشند برایشان فرقی نمی کند طرفی که ناامنی ایجاد می کند از چه طیفی است و از این امر استقبال می کنند.

 

 

وی افزود: اجرای عملیات تروریستی شجاعت نمی خواهد و اولین و آخرین باری نیست که در کشور این اتفاقات را شاهد هستیم در بسیاری از کشورهای اروپایی که ادعای امنیت کامل را دارند مانند فرانسه، بارها این عملیات تروریستی با کشته های بیشتر رخ داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: کسانی در حال موج سواری از این اتفاق هستند و از آن استقبال می کنند این بدین معنی است که باید وضعیت تبعه های افغانستانی مشخص شود و مسئله این پناهندگان در کشور نظم بهتری بگیرد در غیر این صورت، این دست اتفاقات ممکن است بهانه ای باشد برای برخورد با مهاجران افغانستانی و به هم خوردن روابط دو کشور مسلمان و ایجاد بحران در شرق جهان اسلام.

علیزاده با اشاره به وارثان ترور در تاریخ معاصر کشور، بیان کرد: قبل از انقلاب گروهایی مانند ساواک وجود داشتند که برای رسیدن به هدف از ابزار های مختلف استفاده می کردند و استفاده از ابزارها را در جهت رسیدن به هدف مشخص، توجیه می کردند‌. ترور از قبل انقلاب ابزار آن ها بوده و برایشان فرقی نمی کند چه کسی عملیات تروریستی را پیاده می کند. قطعا این افراد در کشور فاقد پایگاه هستند اگر پایگاهی داشتند دست به چنین اقدامی نمی زدند.

وی افزود: آنان از این ترورهای کور، به عنوان اعتراض اجتماعی یاد می کنند در صورتی که این طور نیست فردی با آموزشی که دیده وارد حرم می شود و دست به این کار می زند که به هیچ عنوان نمی تواند مبنای این باشد که امنیت در کشور به خطر افتاده این در حالی است که آنان همیشه به دنبال این هستند که ایران را ناامن جلوه دهند تا این ذهنیت ایجاد شود که کشور علاوه بر مشکلات اقتصادی، توانایی ایجاد امنیت کامل در داخل را نیز ندارد که قطعا با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی با شکست رو به رو خواهند شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با ارائه پیشنهاد برای روشن شدن چهره این افراد برای مردم علی الخصوص جوانان، خاطرنشان کرد: تبیین گذشته ی گروهای تروریستی در ایران پیش و بعد از انقلاب، راه برای نشان دادن چهره واقعی این افراد روشن می کند. این جریانات از آدم های سردرگم از لحاظ ایدئولوژیک که فقر اجتماعی را تجربه می کنند به عنوان ابزار‌ استفاده می کنند.

علیزاده با اشاره به اهمیت تبیین و روشنگری برای جوانان، بیان کرد: تروریست در همه ابعاد محکوم است و ایران از بزرگترین قربانیان تروریست با بیش از ۱۷ هزار شهید ترور است و این مسئله تا زمانی که انقلاب اسلامی در جهت کسب منافع جهان اسلام تلاش می کند ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا دشمنان جهان اسلام از تروریست برای ضربه زدن به جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران بهره می برند و در پازل دشمن بازی کردن ممکن است برای عده ای منافع کوتاه مدتی به دنبال داشته باشد اما در دراز مدت قطعا منافعشان به خطر خواهد افتاد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه