پایان فصل ماهیگیری در رودخانه مرزی آستاراچای

فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: فصل ماهیگیری در رودخانه مرزی آستاراچای در مرز ایران و جمهوری آذربایجان که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده بود، به پایان رسید.

پایان فصل ماهیگیری در رودخانه مرزی آستاراچای

به گزارش ۸دی،سرهنگ هادی قاسمی، فرمانده هنگ مرزی آستارا با اعلام خبر پایان فصل ماهیگیری در رودخانه مرزی آستارا، اظهار کرد: در طول مدت اعلام شده مجاز، صیادان ساکن حاشیه مرز آستارا با داشتن کارت ماهیگیری رسمی به صید ماهی از رودخانه مرزی آستاراچای پرداختند.

وی افزود: حضور صیادان ایرانی و آذری به صورت یک روز در میان و در ساعات اعلام شده رسمی از طرف مرزبانان دو کشور انجام و به صیادان دارای کارت صیادی با استفاده از قلاب و تور حق ماهیگیری در این رودخانه مرزی داده شد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه مهلت صید و صیادی در رودخانه مرزی آستاراچای از ۲۲ فروردین به اتمام رسیده است، گفت: از تاریخ اعلام شده به بعد هرگونه ماهیگیری در این رودخانه مرزی ممنوع می باشد و با هر گونه خروج غیر قانونی از مرز برخورد خواهد شد.

قاسمی، با اشاره به اهمیت مرز و مرزبانی، خاطرنشان کرد: گذرگاه های مرزی آستارا شامل مرزهای زمینی، ریلی و دریایی با حضور مرزبانان مقتدر هنگ مرزی یکی از امن ترین گذرگاه های مرزی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مرزبانان هنگ مرزی آستارا برای تامین امنیت مرزهای این خطه از کشور، عنوان کرد: عشق به وطن و خدمت در مناطق مرزی با شرایط جغرافیایی خاص در سرما و گرما راز موفقیت مرزبانان در دفاع از مرزهای کشور است و مرزبانان غیور جانانه از مرزهای وطن حراست می‌کنند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا یادآور شد: حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به منزله ادامه دادن راه رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه